Rchr
J-GLOBAL ID:200901000302794110   Update date: Aug. 30, 2022

Furuichi Hisako

フルイチ ヒサコ | Furuichi Hisako
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Social psychology
Research keywords  (11): 父親 ,  子どもの心 ,  手遊び ,  伝承遊び ,  音楽 ,  ダンス ,  身体表現 ,  リズム ,  表現 ,  a comprehensine curriculum ,  Child Educational "Expression"
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2003 - 父親の研究
  • 1998 - 子どもの育ち全般と教育
  • 1998 - Child Development and Education
  • 1969 - 身体表現の発達と子どもの心
  • 1969 - Development of Body Expression
Show all
MISC (50):
  • 動物飼育における子どもの生態学的視点について. エヂュケア. 2004. 24. 23-31
  • 絵本にみる哲学性. 大阪教育大学研究所報. 2002. 37. 55-66
  • 就学前における教育課程の日韓比較研究. 大阪教育大学紀要 第IV部門. 2002. 50. 2. 253-267
  • 幼児の音楽教育における黎明期の実際とその表現的意味. 大阪教育大学紀要 第IV部門. 2001. 50. 1. 33-45
  • 愛珠幼稚園に所蔵される教材資料について. 大阪の歴史と文化財. 2001. 7. 18-28
more...
Books (10):
  • 現代の幼児教育を考える
    北樹出版 2003
  • 保育心理学
    北大路書房 2002
  • 身体表現
    北大路書房 1998
  • 子どもの健康 心とからだ 実技編(共著)
    三晃書房 1996
  • 子どもの健康 心とからだ 理論編(共著)
    三晃書房 1996
more...
Works (17):
  • リズムダンス「川はだれのもの」の振り付け
    2004 -
  • 「おはよう クレヨン」の振り付けと構成
    2003 -
  • 「サンバでガンバ〜恐竜のともだちいるよ〜」の構成と振り付け
    2003 -
  • 総合的な表現遊び「葉っぱ幼稚園」
    2001 -
  • 踊ろう!子どもの民謡「春駒にのろう」の構成
    2000 -
more...
Education (4):
  • - 1969 Kyoto University
  • - 1969 Kyoto University Graduate School, Division of Education
  • - 1967 Nara Women's University Faculty of Letters
  • - 1967 Nara Women's University Faculty of Literature
Professional career (1):
  • Master of Pedagogy (Kyoto University)
Work history (12):
  • 1993 - 2001 Osaka Kyoiku University Faculty of Education
  • 1993 - 2001 Osaka Kyoiku University : assistant professor
  • 2001 - - 大阪教育大学教育学部 教授
  • 2001 - - Osaka Kyoiku University : professor
  • 1991 - 1993 Osaka Kyoiku University Faculty of Education
Show all
Committee career (1):
  • 2005 - 新リズム表現研究会 会長
Association Membership(s) (5):
日本発達心理学会 ,  京都体育学会 ,  日本体育学会 ,  日本保育学会 ,  新リズム表現研究会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page