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J-GLOBAL ID:200901000893065243   Update date: Mar. 31, 2024

Yokoyama Satoru

ヨコヤマ サトル | Yokoyama Satoru
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Business administration ,  Statistical science
Research keywords  (4): Multivariate Analysis ,  Marketing Science ,  Data Mining ,  Data Analaysis (Cluster Analysis)
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2021 - 2024 マーケティングデータに対する非対称ソフトクラスタリングの適用
  • 2014 - 2017 大規模マーケティングデータへのクラスタリング手法の適用
  • 2007 - 2008 CGMサイトにおけるバズ・マーケティングの効果測定とその検証(吉田秀雄記念事業財団研究助成・共同研究者)
Papers (18):
  • Yokoyama, S, Arima, T, Tomita, Y. Analysis of GPS Data Using Asymmetric Cluster Analysis Method --Understanding Tourist behavior in the Yokohama Tourist Area--. Bulletin of data analysis of Japanese Classification Society. 2023. 12. 1. 17-31
  • Takashi SUZUKI, Akira MURAYAMA, Atsushi OGATA, Satoru YOKOYAMA. Analysis of the Relationship Between Advertising Awareness and Behavioral Data in Digital Media:Discovery of Digital Occasion Cluster by Decision Tree. Kodo Keiryogaku (The Japanese Journal of Behaviormetrics). 2021. 48. 1. 17-28
  • Akinori Okada, Satoru Yokoyama. Triplet Clustering of One-Mode Two-Way Proximities. Data Analysis and Rationality in a Complex World. 2021. 215-223
  • Satoru Yokoyama. Analysis for Spectator Survey Data of University Sports using Cluster Analysis. 2020. 55. 4. 187-199
  • 横山暁. 文系学部におけるデータサイエンス-データリテラシーの向上を目指して-. 日本ソーシャルデータサイエンス学会論文誌. 2020. 4. 8-12
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MISC (7):
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Books (3):
  • Facets of Behaviormetrics
    2023 ISBN:9789819922390
  • スポーツビジネスの「キャズム」 : 新リーグ、新チームの成功と失敗を分けるマーケティング理論
    晃洋書房 2021 ISBN:9784771035065
  • Advanced Studies in Behaviormetrics and Data Science : Essays in Honor of Akinori Okada
    2020 ISBN:9789811527005
Lectures and oral presentations  (4):
  • データ解析コンペティションを通してのデータサイエンティストの養成
    (第101回行動計量シンポジウム 実データによる統計教育とデータサイエンティストの育成 2016)
  • 文系学生を対象としたデータ分析支援ツールとしてのVisual R Platform の活用
    (数理システム ユーザーコンファレンス2014 2014)
  • 重複クラスター分析法を用いた社会科学系データの理解
    (数学協働プログラム ワークショップ 「人間行動への数理の応用による課題解決」 2014)
  • 単相3元重複クラスター分析法とその応用に関する研究
    (2008年度科学研究費シンポジウム「多変量解析における最近の話題」 2008)
Education (3):
  • 2005 - 2009 Keio University Graduate School, Division of Science and Engineering
  • 2003 - 2005 Keio University Graduate School, Division of Science and Engineering
  • 1999 - 2003 Keio University Faculty of Science and Engineering
Professional career (3):
  • 学士(工学) (慶應義塾大学)
  • 修士(工学) (慶應義塾大学)
  • 博士(工学) (慶應義塾大学)
Work history (5):
  • 2024/04 - 現在 Aoyama Gakuin University School of Business Department of Marketing Professor
  • 2017/04 - 2024/03 Aoyama Gakuin University School of Business Department of Marketing Associate Professor
  • 2013/04 - 2017/03 Lecturer
  • 2010/04 - 2013/03 Assistant Professor
  • 2010/01 - 2010/03 Rikkyo University Center for Statistics and Information
Committee career (50):
  • 2021/04 - 現在 日本行動計量学会 和文誌編集委員会 委員
  • 2021/04 - 現在 日本行動計量学会 事務局
  • 2021/04 - 現在 日本分類学会 学会誌「データ分析の理論と応用」 編集委員会 副委員長
  • 2020/03 - 現在 日本オペレーションズ・リサーチ学会 データドリブンマーケティング分析研究部会 主査
  • 2019/04 - 現在 日本分類学会 広報委員会 委員長
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Awards (2):
  • 2009/08 - 日本行動計量学会 平成21年度 日本行動計量学会 肥田野直・水野銀司賞(奨励賞)
  • 2008/11 - 吉田英雄記念事業財団 第6回助成研究論文 吉田英雄賞 常勤研究者の部 第一席(共同) CGMサイトにおけるバズ・マーケティングの効果測定とその検証
Association Membership(s) (5):
日本マーケティング・サイエンス学会 ,  日本オペレーションズ・リサーチ学会 ,  日本計算機統計学会 ,  日本行動計量学会 ,  日本分類学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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