Rchr
J-GLOBAL ID:200901001386811584   Update date: Apr. 15, 2019

Tokunaga Masanao

トクナガ マサナオ | Tokunaga Masanao
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (2): 教育哲学 ,  philosophy of education (die Erziehungsphilosophie)
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2003 - 保育支援行政における心理カウンセラー
  • 2003 - Some Aspects on the Child Care Support
  • 1985 - 教師に求められる専門的能力
  • 1985 - Fuer Lehrer erforderliche Faehigkeiten
  • 1985 - Ueber die Beziehung der Geisteswisseuschaftlichen P(]E88D2[)dagogik auf den Nationalsozialismus
Show all
MISC (21):
  • 子育て支援の諸相(1)子どもとの対話は可能か?-アリス・ミラー(Alice Miller, 1923~)の「反教育学」(Antipädagogik)の問題点. 大阪樟蔭女子大学 人間科学研究紀要. 2005. 4
  • Über einige Kritiken an der Antipädagogik bei Alice Miller. The Human Science Research Bulletin of Osaka Shoin Women's University. 2005. 4
  • 教師に求められる専門的能力とは何か?-ロッホ(W.Loch)の見解を手掛かりに-. 大阪樟蔭女子大学 人間科学研究紀要. 2002. 1
  • Ueber die Kompetenz des Lehrers bei Werner Loch. The Human Science Research Belletin of Osaka Shoin Women's University. 2002. 1
  • アリス・ミラー(Alice Miller,1923〜)の反教育学 -その意義と問題点-. 大阪成蹊女子短期大学研究紀要. 1999. 36. 41-51
more...
Books (7):
  • 教育的タクト論-実践的教育学の鍵概念-
    ナカニシヤ出版 2004
  • 道徳教育論(共著)
    ナカニシヤ出版 2003
  • 時代と向き合う教育学 (共著)
    ナカニシヤ出版 1997
  • 対話への道徳教育 (共著)
    ナカニシヤ出版 1997
  • Moral education to dialogue
    Nakanishiya-co. 1997
more...
Education (4):
  • - 1980 Kyoto University
  • - 1980 Kyoto University Graduate School, Division of Education
  • - 1975 Kyoto University Faculty of Education
  • - 1975 Kyoto University Faculty of Education Pädagogische Authropologie
Professional career (2):
  • Master(Pädagogik, Pedagogy) (Kyoto University)
  • 教育学博士 (京都大学)
Work history (3):
  • 2011/04 - 現在 Osaka Shoin Women's University
  • 2008/05 - 2011/03 Osaka Shoin Women's University
  • Osaka Shoin Women's University Faculty of Child Sciences Vice President,Professor
Association Membership(s) (3):
日本教師教育学会 ,  日本教育学会 ,  教育哲学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page