Rchr
J-GLOBAL ID:200901001425735009   Update date: Nov. 21, 2018

Yoshihiko Morotomi

Yoshihiko Morotomi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 1997 - Spitual search for meaning and humanistic/transpersonal psychology
  • Deep LISTENING AND COUNSELING
  • Support group on school teacer
  • CHARECTER EDUCATION IN SCHOOL
  • PHILOSOPHY OF GENE GENDLIN AND FOCUSING
Show all
Papers (2):
  • Crossing Some Eastern Concepts Wuth The Implicit and Focuing-Oriented Psychotherpy(FOT). Focusing Institute(online). 2010
  • 教師集団とのチームで取り組むスクール・カウンセリング. 子どもの心と学校臨床 第1巻(遠見書房). 2009. 1
Books (79):
  • 教師のための問題対応フローチャート-不登校・授業・問題行動・虐待・保護者対応のチェックポイント
    図書文化 2013
  • ひとり悩むあなたを支える言葉 偉大なセラピストのメッセージ
    すばる舎 2013
  • 教師の悩み相談室
    音楽之友社 2012
  • スピリチュアル・カウンセリング入門(下)
    誠信書房 2012
  • 『夜と霧』ビクトール・フランクルの言葉
    コスモスライブラリー 2012
more...
Lectures and oral presentations  (5):
  • 教師の悩みとその対応
    (日本学校メンタルヘルス学会第回大会 2011)
  • 真のスピリチュアリティとは何か
    (日本トランスパーソナル学会 第10回大会 2010)
  • 教師の悩みとメンタルヘルス
    (日本カウンセリング学会第43回大会 2010)
  • 人間愛のカウンセリングとスピリチュアリティ
    (日本カウンセリング学会第43回大会 2010)
  • Crossing Eastern Concepts with the Implicit
    (1st World Conference on Focusing-oriented Psychotherapy 2009)
Work history (7):
  • 2006/04 - Professor
  • 2004/04 - 2006/03 Associate Professor
  • 1995/01 - 2004/03 Associate Professor
  • 1993/04 - 1994/12 Lecturer
  • 1990/04 - 1994/03 Lecturer
Show all
Committee career (13):
  • 2004/09 - 2010/08 THe Japanese Association of Counseling Science
  • 2004/09 - 2010/08 日本カウンセリング学会 常任理事
  • 2009/09 - 日本教育カウンセリング学会 常任理事
  • 2002/04 - 日本生徒指導学会 理事
  • 1998/09 - 日本産業カウンセリング学会 理事
Show all
Awards (2):
  • 2009/06 - 日本カウンセリング学会 育てるカウンセリング 國分記念賞
  • 1996/06 - 日本カウンセリング学会 奨励賞
Association Membership(s) (7):
日本心理臨床学会 ,  日本人間性心理学会 ,  日本産業カウンセリング学会 ,  Japan Transpersonal Association ,  日本教育カウンセリング学会 ,  日本生徒指導学会 ,  THe Japanese Association of Counseling Science
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page