Rchr
J-GLOBAL ID:200901001843421959   Update date: Jan. 30, 2024

Kondo Hiroyuki

コンド ヒロユキ | Kondo Hiroyuki
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (3): Primary/secondary education and curricula ,  Education - general ,  Foreign language education
Research keywords  (8): 語彙学習 ,  学習者要因 ,  第2言語習得 ,  英語科教育法 ,  vocabulary learning ,  motivation ,  learner autonomy ,  communicative competence
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2012 - 2016 Research and Development of an Effective Way of Having Learners Express Their Ideas and Opinions in the English Classroom
  • コミュニケーション能力、学習者自律性、動機づけ、語彙学習ストラテジー
  • teaching methodology, second language acquisition
MISC (7):
  • 産出的自己関連づけの語彙学習における効果. 中部地区英語教育学会紀要. 2008. 38. 157-164
  • Kondo Hiroyuki. The Effects of Semantic Elaboration on L2 Vocabulary Learning. Research journal of Jin-Ai University. 2007. 6. 6. 71-78
  • 精緻化と自己関連付けの語彙学習における効果. 中部地区英語教育学会紀要. 2007. 37. 347-354
  • Learner Autonomyを育てる指導について(単著). 中部地区英語教育学会紀要第32号. 2002. 32, 305-310
  • 教室内コミュニケーション分析システムの構築(単著). 中部地区英語教育学会紀要第27号. 1997. 27, 229-236
more...
Books (7):
  • 意見・考え重視の英語授業-コミュニケーション能力養成へのアプローチ(共著)本人担当:第2部実証研究編意見・考えを扱う発問が語彙に及ぼす影響
    高陵社書店 2009
  • コミュニカティブクラスのすすめ-コミュニケーション能力養成の新たな展望(共著)本人担当:第5章コミュニカティブクラスと生徒の主体性
    東京書籍 2009
  • コミュニケーションをデザインする(共著)本人担当:第13章リーディングというコミュニケーション
    行路社 2001
  • これからの英語教育-研究と実績-(共著) 本人担当:新しい授業分析の試み-教師・生徒間のコミュニケーションに焦点を当てて-
    東京書籍 1998
  • コミュニケーション能力を高める英語授業(共著) 本人担当:第1部理論編第5章コミュニケーション能力の養成と評価、第2部実践編(70-87,114-130,177-182)
    東京書籍 1996
more...
Education (1):
  • - 1997 University of Fukui Graduate School of Education
Professional career (1):
  • 修士(教育学) (福井大学)
Work history (2):
  • 2009/04 - 現在 仁愛大学人間学部 教授
  • 2005/04 - 2009/03 仁愛大人間学部 准教授
Committee career (2):
  • 2017/04 - 2021/03 中部地区英語教育学会 会長
  • 2013/04 - 2021/03 全国英語教育学会 理事
Association Membership(s) (5):
大学英語教育学会 ,  小学校英語教育学会 ,  日本英語学会 ,  全国英語教育学会 ,  中部地区英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page