Rchr
J-GLOBAL ID:200901001857465649   Update date: Feb. 21, 2006

Yada Hiroshi

ヤダ ヒロシ | Yada Hiroshi
Affiliation and department:
Research field  (1): Literature - European
Research keywords  (6): 英語教育 ,  日英語比較 ,  英語学 ,  English Teaching ,  Comparative Study of Japanese and English ,  English Linguistics
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2002 - 2003 修士課程における「教科に関する科目」と「教職に関する科目」の内容の連携について
  • 2001 - 2002 大学院修士課程における英語教員免許取得に係わる科目の教育内容・方法に関する実態把握と今後の在り方
  • Writing教材をめぐって
  • On Writing Materials in College-Level English Teaching
  • Survey & Prospects of Course-Contents and Teaching Methods in Graduate-Course Level Concerning to Obtain Teachers License
MISC (27):
  • 翻訳「中間言語」. 東京家政大学文学部英語英文学会「英語英文学研究」. 2000. 6. 88
  • 動詞の類義語の研究-日英語の比較の観点から-. JACET大学英語教育学会語法研究会. 2000
  • Interlanguage. Studies in English Language and Literature. 2000. 6. 88
  • A Study of Synonymous Verbs in English. JACET SIG: English Usage. 2000
  • 翻訳「学習者の誤文が意味するもの」. 英語英文学研究. 1999. 5
more...
Books (24):
  • ケルト民族・文化・言語考察
    日英語における語学・文学・文化の接点を探る 1998
  • 小学館プログレッシブ英和中辞典(第3版)
    小学館プログレッシング英和中辞典(第3版) 小学館 1998
  • A Study of Celtic Tribes, Culture and Language
    A Comparative Study of the Language, Literative and Culture of English and Japanese 1998
  • Shogakukan PROGRESSIVE English-Japanese Dictionary(3nd Ed. )
    Shogakukan PROGRESSIVE English-Japanese Dictionary(3nd Ed. ) 1998
  • エッセイ・ライティング入門
    松柏社 1997
more...
Education (4):
  • - 1980 International Christian University
  • - 1980 International Christian University Graduate School, Division of Letters
  • - 1966 Saitama University Faculty of Education
  • - 1966 Saitama University Faculty of Education
Professional career (2):
  • (BLANK)
  • (BLANK)
Committee career (2):
  • 1992 - 1998 関東甲信越英語教育学会 常任理事
  • 1992 - 1994 大学英語教育学会(JACET) 紀要編集委員長及び研究企画委員、評議員
Association Membership(s) (3):
日本英語表現学会 ,  関東甲信越英語教育学会 ,  大学英語教育学会(JACET)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page