Rchr
J-GLOBAL ID:200901002180284681   Update date: Jan. 17, 2024

Matsuoka Haruka

マツオカ ハルカ | Matsuoka Haruka
Affiliation and department:
Job title: Professor
Other affiliations (1):
Homepage URL  (1): http://www.seiwa-univ.ac.jp/department/teacher/h_matsuoka.html
Research field  (7): Educational technology ,  Solid earth science ,  Business administration ,  Environmental dynamics ,  Human interfaces and interactions ,  Database science ,  Information theory
Research keywords  (6): ICT活用教育 ,  educational technology ,  e-Learning ,  マルチメディア教育 ,  情報システム ,  MOT
Research theme for competitive and other funds  (12):
  • 2023 - 2026 Development of Constantly Posted Repetitive Disaster Prevention Education Content using Dynamic Signs
  • 2020 - 2023 避難訓練および防災教育用サイン教材データベースの開発
  • 2017 - 2018 低コスト短納期を実現する災害避難施設用サインインフラ の研究
  • 2012 - 2014 「知の創造」を基調とする統計に関する次世代教育の検討および教材と電子教科書の開発
  • 2008 - 2011 新しいイノベーションを目指したビジネス・マッチングによるイノベーション研究
Show all
Papers (26):
more...
MISC (31):
Books (7):
  • 情報処理入門『プログラミングを始めてみよう!』
    朝日印刷株式会社 2017
  • Proceedings of the International Workshop on "Toward a Sustainable Society in Central Asia: An Historical Perspective on the Future"
    Ili Project, Research Institute for Humanity and Nature 2012 ISBN:9784902325782
  • Proceedings of the International Workshop on "Reconceptualizing Cultural and Environmental Change in Central Asia: An Historical Perspective on the Future"
    Ili Project, Research Institute for Humanity and Nature 2010 ISBN:9784902325539
  • 極圏・雪氷圏と地球環境
    二宮書店 2010 ISBN:9784817603395
  • 「Blue Screen」 第4版
    学習院大学計算機センター 2006
more...
Lectures and oral presentations  (30):
  • Study of Statistic Education in Statistical Activities for Cultivating Creativity
    (The 45th Japan Society of Mathematical Education Congress 2012)
  • Sedimentary environmental change identified with magnetic analysis on a sediment core obtained from Lake Balkhash, Kazakhstan
    (Japan Association for Quaternary Research 2012)
  • Earth science club activities supported by Project for Enlivenment of Science Clubs inSchools, JST
    (Japan Geoscience Union Meeting 2012 2012)
  • Research study on the change of the university students’ interests on earth science after 2011 Tohoku earthquake
    (Japan Geoscience Union Meeting 2012 2012)
  • 部活動で取り組むフィールド調査-都市に残る湧水の長期モニタリング-
    (The 65th Japan Society of Earth Science Education Congress 2011)
more...
Education (3):
  • 2001 - 2004 Graduate University for Advanced Studies School of Multidisciplinary Sciences Department of Polar Science
  • 1995 - 1997 Nihon University Graduate School of School of Science and Engineering
  • 1990 - 1995 Nihon University The College of Humanities and Sciences Department of Applied Earth Science
Professional career (1):
  • Ph.D.Sc (The Graduate University for Advanced Studies)
Work history (16):
  • 2022/04 - 現在 Gakushuin University Computer Centre
  • 2022/04 - 現在 Seiwa University Information Systems and Technology Center Director
  • 2021/04 - 現在 Seiwa University Faculty of Law full professor
  • 2009/04 - 2022/03 Senshu University School of Commerce Lecturer (Part-time)
  • 2018/04 - 2020/03 Tsukuba Gakuin University Faculty of business and informatics Professor
Show all
Committee career (15):
  • 2022/03 - 現在 木更津市 アクアコイン普及推進協議協議委員会
  • 2021/11 - 現在 地球惑星科学連合 教育検討委員会防災教育委員会
  • 2008/05 - 現在 オープンカレッジ「つくばイノベーション研究」 副代表
  • 2017/01 - 2017/03 日本情報考古学会 学会誌「情報考古学」論文査読者
  • 2016/11 - 2017/03 国土地理院 ハザードマップポータルサイト調査検討・改良業務協力者
Show all
Awards (1):
  • 2020/02 - Japan Personal Computer Application Technology Society The 14th Japan Personal Computer Application Technology Society Meeting Research Encouragement Award
Association Membership(s) (9):
Japan Society for Research Policy and Innovation Management ,  International Association for Management of Technology ,  JAPAN GEOSCIENCE UNION ,  JAPAN ASSOCIATION FOR QUATERNARY RESEARCH ,  教育システム情報学会 ,  e-Learning 教育学会 ,  地球電磁気・地球惑星圏学会 ,  情報処理学会 ,  日本環境共生学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page