Rchr
J-GLOBAL ID:200901002316844970   Update date: Jan. 17, 2024

Hishinuma Chiaki

ヒシヌマ チアキ | Hishinuma Chiaki
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://www.teu.ac.jp/hishi/
Research field  (2): Safety engineering ,  Social systems engineering
Research keywords  (2): コールセンタ CRM コンピュータテレフォニィ ,  contact center
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2002 - 2014 サービス工学
  • 2002 - 2014 service engineering
  • コールセンタ/CRMシステムの研究
  • service engineering
MISC (5):
Patents (9):
  • 通話路制御方式
  • 着信選択方式
  • 制御バス方式
  • 遠隔制御方式
  • マルチプロセッサ制御方式
more...
Books (11):
  • 続・コールセンターのすべて
    リックテレコム 2001
  • コールセンターマネージメントとその実際
    日本テクノセンター 2001
  • 手にとるように通信のことがわかる本
    かんき出版 2001
  • コールセンターのすべて
    リックテレコム 2000
  • 最新版 手によるように通信ネットワークがわかる本
    かんき出版 1998
more...
Works (4):
  • ネットワークサービス管理システムに対するCRM技術適用と効果の検討
    2002 - 2004
  • 日本テレマーケティング協会情報委員会委員長
    1997 - 2001
  • 東京商工会議所墨田支部 サービス・情報産業分科会 会長
    1996 - 1997
  • 郵政省番号研究会作業部会 主任
    1991 - 1993
Education (2):
  • - 1975 Keio University
  • - 1970 Keio University
Professional career (1):
  • 工学博士 (慶應義塾大学)
Work history (11):
  • 1997 - 2002 NTTソフトウェア(株)取締役
  • 2002 - - 東京工科大学 教授
  • 1994 - 1996 NTTテレマーケティング(株)取締役
  • 1992 - 1994 NTT東京東支店長
  • 1991 - 1992 NTT交換システム研究所研究企画部長
Show all
Committee career (1):
  • IEEE Senior Member
Awards (1):
  • 1984 - 日本電信電話公社総裁表彰(梶井賞)
Association Membership(s) (3):
情報処理学会 ,  電子情報通信学会 ,  IEEE
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page