Rchr
J-GLOBAL ID:200901002663354249   Update date: Jan. 17, 2024

Yoshida Takeo

ヨシダ タケオ | Yoshida Takeo
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (6): Hygiene and public health (non-laboratory) ,  Hygiene and public health (laboratory) ,  Healthcare management, medical sociology ,  Art history ,  Aesthetics and art studies ,  Library/information science, humanistic/social informatics
Research keywords  (6): 人間工学 ,  情報システム論 ,  デザイン方法論 ,  Ergonomics ,  Information System ,  Design Methodology
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • ヒューマン・インターフェイスのデザインに関する研究
  • 図的情報に関する研究
  • 初期デザイン方法に関する研究
  • Study on the Design of Human Interface
  • Study on Diagrammatic Information
Show all
MISC (26):
  • 「物を使う」行為の再考-ジョン・ラスキンの所説を手がかりに. 東海大学紀要教養学部. 2004. (34), 279-291
  • -. Journal of the School of Humanities and Culture, Tokai University. 2004. 34. 279-291
  • デンマークにおける「ローカル・アジェンダ21」の実施状況-ヘデビュ・プロジェクトを例に-. 東海大学紀要 教養学部. 2003. 33. 147-164
  • 路線図の典型はいかにつくられたか-地図から図へ-. 東海大学紀要教養学部. 2002. (32), 199-216
  • How the Prototype of Railway Maps Came to be Produced-From Map to Diagram-. Journal of the School of Humanities and Culture, Tokai University. 2002. (32), 199-216
more...
Books (11):
  • インターフェイス
    21世紀を知るためのキーワード100 1998
  • 機能配分
    21世紀を知るためのキーワード 1998
  • Interface
    1998
  • Allocation of System Functions to Man and Machine
    1998
  • デザイン方法論の試み -初期デザイン方法を読む
    東海大学出版会 1996
more...
Works (4):
  • 台湾客家の民家調査
    1988 -
  • Design Survey on the Traditional Hakka Dwelling, Taiwan
    1988 -
  • 天使の家-バシア(ギリシア)の民家調査
    1987 -
  • Design Survey on the Dwelling-Traditional Greak Dwelling
    1987 -
Education (2):
  • - 1962 Kyoto City University of Arts Faculty of Fine Arts
  • - 1962 Kyoto City University of Arts Faculty of Fine Arts
Committee career (1):
  • 1977 - 1978 デザイン学会 理事,監査
Awards (1):
  • 1987 - 日刊工業新聞社 技術・科学図書文化賞(文化賞)
Association Membership(s) (3):
建築学会 ,  人間工学会 ,  デザイン学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page