Rchr
J-GLOBAL ID:200901002670505961
Update date: Jul. 11, 2021
Okamoto Kaori
オカモト カオリ | Okamoto Kaori
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
Tokyo University of Social Welfare School of Psychology, Department of Psychology
About Tokyo University of Social Welfare School of Psychology, Department of Psychology
Search "Tokyo University of Social Welfare School of Psychology, Department of Psychology"
Detailed information
Job title:
Lecturer
Research field (1):
Social psychology
Research keywords (2):
対人認知
, CMC(computer-mediated communication)
Research theme for competitive and other funds (2):
2015 - 2018 大学生の電子メディアコミュニケーションによる友人関係トラブルに関する研究
2000 - 電子メディアを介した対人コミュニケーションの評価に関する研究
Papers (4):
岡本香, 高橋超. 親密度の違いおよびコミュニケーション形態の違いがメディア・コミュニケーション観に及ぼす影響. 実験社会心理学研究. 2006. 45. 85-97
漁田武雄, 漁田俊子, 岡本香. 再認の背景色文脈に及ぼす手がかり過負荷の影響. 認知心理学研究. 2005. 3. 45-54
岡本香, 江川朋幸. 携帯電話,形態メールのコミュニケーション観と現代青年の友人関係態度との関連. 日本教育工学雑誌. 2003. 27巻. 137-140
電子メディアを媒介した対人コミュニケーションに関する研究:その理論と動向. 広島大学大学院教育学研究科紀要第1部(学習開発関連領域). 2002. 51. 107-115
MISC (7):
Yasuhiko Osawa, Kaori OKAMOTO. A study of the influence that the elementary and junior-high school student's relationship with classmates give to the class-commitments. 2020. 31. 9-14
Yasuhiko OSAWA, Kaori OKAMOTO. 組織コミットメントの観点によるクラスコミットメント尺度の開発 中学生用. 2018. 8. 2. 113-119
Kaori OKAMOTO. 対人関係技能促進訓練に関する実践報告-対人援助専門職を目指す学生を対象として-. 2011. 4. 39-44
Kaori OKAMOTO, Nobuharu HAYASHI. ノートテイク利用学生の学習レディネスについて. 2010. 3. 41-47
Nobuharu HAYASHI, Kaori OKAMOTO. 本学における障害学生支援. 2008. 1. 77-84
more...
Books (1):
スタンダード心理学-基礎から応用まで-
おうふう 2014
Lectures and oral presentations (20):
パーソナリティタイプの違いによる“LINE”利用の差異
(2019)
大学生のSNS利用とエゴグラムの関連
(2018)
LINE既読スルー態度の違いによるLINE利用目的の差異
(2018)
LINE既読スルー態度尺度作成の試み
(2017)
大学生のLINE利用目的尺度作成の試み
(2017)
more...
Professional career (3):
(BLANK)
修士(社会学) (静岡大学)
博士(心理学) (広島大学)
Association Membership(s) (6):
日本社会情報学会
, 日本心理学会
, 日本教育工学会
, 日本社会心理学会
, 日本グループ・ダイナミクス学会
, 日本教育心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM