Rchr
J-GLOBAL ID:200901003017783634
Update date: Sep. 27, 2022
Kumazawa Eriko
Kumazawa Eriko
Papers (42):
-
Yukako Abe, Eriko Kumazawa. Development of ESD Materials on Biological Environment Using the Tropical Fruit Cacao. 東京農業大学農学集報. 2022. 67. 1. 24-32
-
A Study on the Practices of SDGs and ESD in Agricultural Education: Insights from Text Mining Analysis of Agricultural High School Teachers Using an Educational Practices Questionnaire Survey. Journal of ESD Research. 2021. 4. 36-45
-
The Current Situation, Issues Concerning Japan Overseas Cooperation Volunteers(JOCV -Based on the Cacao Project, Case in, Matag-ob, Leyte, the Philippines. The Current Situation and Issues Concerning Japan Overseas Cooperation Volunteers(JOCV -Based on the Cacao Project Case in Matag-ob, Leyte, the Philippines-. The Current Situation and Issues Concerning Japan Overseas Cooperation Volunteers(JOCV -Based on the Cacao Project Case in Matag-ob, Leyte, the Philippines-. 2021. 27. 13-20
-
熊澤恵里子. 欧米農学導入期における札幌農学校の教育ーマサチューセッツ農科大学化学教授ゲスマン宛クラーク書簡を中心に-. 大学史研究. 2021. 29
-
熊澤恵里子. 松平慶永、福沢諭吉著『通俗国権論』を読む. 若越郷土研究. 2020. 65. 1. 69-88
more...
MISC (20):
-
熊澤恵里子. 『学問のすゝめ』と大名華族. 『福澤手帖』. 2022. 193. 12-15
-
熊澤恵里子. 福井藩士の洋学修業. 洋学史研究事典. 2021. 321-321
-
熊澤恵里子. 書評と紹介 樋口雄彦著『幕末維新期の洋学と幕臣』. 日本歴史. 2020. 868. 99-101
-
熊澤恵里子. 早稲田・白山・駒込を訪ねて. 福澤手帖. 2017. 174. 174. 28-32
-
熊澤恵里子. 書評と紹介 高木不二著『幕末維新期の米国留学 : 横井左平太の海軍修学』. 日本歴史. 2016. 822. 822. 102-104
more...
Books (15):
-
A Plan to Create Japanese First Female Veterinarian- The History of Veterinary Medicine Education in Modern Japan
2022
-
幕末の福井藩
岩田書院 2020
-
明治前期中学校形成史 府県別編IV北陸東海
梓出版社 2018
-
就学告諭と近代教育の形成
東京大学出版会 2016 ISBN:9784130562249
-
近代学問の起源と編成
勉成出版株式会社 2014 ISBN:9784585220992
more...
Lectures and oral presentations (43):
-
福沢諭吉と松平春嶽-大名華族の子弟教育と家の存続-
(福沢諭吉協会第142回土曜セミナー 2022)
-
日本初の女性獣医誕生計画
(日本科学史学会第68回年会一般講演 2021)
-
欧米農学導入期における札幌農学校の教育-マサチューセッツ州立大学アマースト校特別コレクションを中心にー
(大学史研究会第42回研究セミナー自由研究発表 2019)
-
近代農学を支えた御雇教師-英人化学教師エドワード・キンチ-
(日本英学史学会第529回例会 2019)
-
越境する科学-獣医学教師マックブライドからヤンソンへー
(日本教育史学会第620回例会 2018)
more...
Return to Previous Page