Rchr
J-GLOBAL ID:200901003105425187   Update date: Sep. 14, 2022

Ando Masao

アンドウ マサオ | Ando Masao
Affiliation and department:
Research field  (1): Science education
Research keywords  (4): 物理教育 ,  理科教育 ,  Physics Education ,  Science Education
MISC (23):
  • カンボジアにおける理科教育~物理カリキュラムおよび教科書を中心として~. 東海女子短期大学 紀要. 2002. 28
  • 理科教育における創造的思考測定の実証的研究. 科学研究費補助金研究成果報告書. 1999
  • 林秀雄. 理科学習におけるブリッジングアナロジ-方略の有効性についての実証的研究. 日本理科教育学会研究紀要. 1997. 38. 2. 121-134
  • An Empirical study on the Efficiency of Bridging Analogies in Learning Science. Bulletin of Society of Japan Science Teaching. 1997. 38. 2. 121-134
  • 科学史資料を活用した授業実践. 物理教育. 1995. 43. 3. 260
more...
Works (5):
  • Development of Science and Mathematics in Cambodia
    2002 -
  • カンボジアにおける理数科教育
    2002 -
  • Development of Science and Mathematics in Cambodia
    2002 -
  • カンボジアにおける物理カリキュラム改善
    2001 -
  • Development of Physics Curriculum in Cambodia
    2001 -
Professional career (1):
  • (BLANK)
Association Membership(s) (4):
日本物理教育学会 ,  日本科学教育学会 ,  日本理科教育学会 ,  日本物理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page