Rchr
J-GLOBAL ID:200901003285004710   Update date: Sep. 03, 2022

Katayama Tomoko

カタヤマ トモコ | Katayama Tomoko
Research field  (2): Literature - General ,  Literature - Chinese
MISC (7):
  • 片山 智子. 「日本語学習者の講義理解 -何が学習者の理解を誤らせるのか-」. 『ポリグロシア』立命館アジア太平洋大学. 2003. 7. 39-52
  • 片山 智子. 講義理解への橋渡し教育-アジャンクとコースの日本語クラス. 『ポリグロシア(立命館アジア太平洋大学言語教育センター紀要)』. 2002. 5. 129-141
  • 片山 智子. 他者からの質問と学習者の自己質問が日本語の文章理解に及ぼす効果と影響. 言語文化と日本語教育. 1999. 17. 25-35
  • 片山 智子. 学習者の自己質問作成を利用した読解教育への試案. 『ポリグロシア(立命館大学言語教育センター紀要)』. 1999. 2. 21-31
  • KATAYAMA Tomoko. The Effects of Inserted Question and Self Questioning on Reading Comprehension. Japanese Language Education. 1999. 17. 25-35
more...
Education (4):
  • - 1997 Ochanomizu University
  • - 1997 Ochanomizu University Graduate School, Division of Humanities
  • - 1984 Waseda University School of Humanities and Social Sciences
  • - 1984 Waseda University Faculty of Literature
Professional career (1):
  • 修士(人文科学) (お茶の水女子大学)
Work history (11):
  • 2000 - 2007 :立命館アジア太平洋大学 アジア太平洋学部 常勤講師
  • 2000 - 2007 :Ritsumeikan Asia Pacific University College of Asia Pacific Studies Lecturer
  • 2007 - -:立命館アジア太平洋大学 言語インスティテュート 上級講師
  • 2007 - -:Ritsumeikan Asia Pacific University language institute Senior Lecturer
  • 1997 - 1998 :南ソウル大学校(大韓民国)人文学部日本語科専任講師
Show all
Association Membership(s) (1):
社団法人日本語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page