Rchr
J-GLOBAL ID:200901003485226491   Update date: Aug. 28, 2022

Ito Takashi

イトウ タカシ | Ito Takashi
Research field  (1): Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (1): Japanese language pedagogy (as a school subject in Japan), writing/composition education, literature education, guidance on how and what to read, education methodology and theory, spelling, writing/composition, Kumano
Papers (27):
  • 伊藤隆司. 魂のゆくえに寄り添い続けること~「ちいちゃんのかげおくり」の最後の場面をめぐって. 『語り合う文学教育』. 2019. 17. 9-17
  • 伊藤隆司. 新しい学習指導要領と文学教育. 『語り合う文学教育』. 2018. 16. 9-15
  • 伊藤隆司. 物語をとおして向き合いたいこと~絵本『おにたのぼうし』再論. 『語り合う文学教育』. 2017. 15. 8-16
  • 伊藤隆司. How to take advantage of the illustrations of the textbook. 『語り合う文学教育』. 2016. 14. 7-16
  • NAKAFUMI Soyu, ITO Takashi, No Jaeok. Current status and problems of Chinese characters education in Japan,China and South Korea. RITSUMEIKAN Social Sciences Review. 2016. 51. 4. 13-34-34
more...
Books (10):
  • 『戦後の生活記録に学ぶ』「生活綴方と教育」
    日本図書センター 2009 ISBN:9784284700337
  • 『新しい小学国語の創造』
    双文社出版 2004 ISBN:4881640801
  • 『生きてはたらく国語の力を育てる授業の創造』・構成段階の学習指導の方法
    ニチブン 2000
  • 『西郷竹彦文芸・教育全集第7巻』西郷文芸学の<源流>としての民話研究
    恒文社 1996
  • 『教育方法学の再構築』・国語教育における「子どもの発見」-生活綴方運動と「調べる綴方」-
    あゆみ出版 1995
more...
Education (2):
  • - 1983 Kyoto University Graduate School of Education Pedagogy Major
  • - 1978 Kyoto University Faculty of Education
Professional career (1):
  • Master of Education (Kyoto University)
Work history (5):
  • 2007/04/01 - Ritsumeikan University College of Social Sciences
  • 2000/04/01 - 2007/03/31 Mie University Faculty of Education
  • 1986/04/01 - 2000/03/31 Mie University Faculty of Education
  • 1984/10/01 - 1986/03/31 Mie University Faculty of Education
  • 1983/04/01 - 1984/09/30 Kyoto University Faculty of Education
Association Membership(s) (3):
Japan Reading Association ,  The Japanese Society for the Study of Educational Objectives and Evaluation ,  Japanese Teaching Society of Japan
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page