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J-GLOBAL ID:200901003906541227   Update date: Sep. 27, 2022

Mori Fumio

モリ フミオ | Mori Fumio
Research field  (5): Agricultural sociology ,  Agricultural and food economics ,  Commerce ,  Business administration ,  Local studies
Research keywords  (5): 観光 ,  グリーン・ツーリズム ,  地域活性化 ,  Management ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 地域資源を活用した活性化の研究
  • Activation of Shopping Mall at Urban District
  • Study on Traditional Industry
  • Study on Marketing System
MISC (6):
  • 伝統的地場産業の振興と地域ブランドを活かしたまちづくり. 日本地域政策研究. 2003. 第1号(創刊記念号)
  • The Progress of Traditional and Regional Industry and the City Plannninng Based on Regional Brand. Annals of the Japan Association of Regional Policy Scientists. 2003. Vol.1
  • 会津七日町のまちづくり-地域住民と商店主の意識調査を中心として-. 地域研究. 2001. 11
  • 中心市街地治性化運動の主体について-TMOによるまちづくりとNPOによるまちづくり-. 地域研究. 2001. 11
  • 森 文雄. 消費者問題の特質と課題-企業と消費者との関係性を中心として-. 会津大学短期大学部研究年報. 2000. 57. 1-26
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Books (4):
  • 流通システムの国際比較史 第3章 イタリア地域産業の取引流通システムと地域内連携
    文真堂 2004 ISBN:483094496X
  • 企業倫理の経営学(共著)第6章企業と消費者
    ミネルヴァ書房 2000
  • 経営学の潮流(共著)第7章マーケティングの系譜と新展開
    中央経済社 2000
  • 現代マーケティング論(共著)第8章小売りマーケティング
    ミネルヴァ書房 1998
Education (4):
  • - 1997 Niigata University
  • - 1997 Niigata University Graduate School, Division of Modern Social Culture
  • - 1986 Keio University Graduate School of Business and Commerce
  • Keio University Graduate School, Division of Commerce
Professional career (2):
  • Doctor of Economics (Niigata University)
  • Master of Marketing (Keio University)
Work history (2):
  • 2003/04 - 2012/03 The University of Aizu Junior College Division
  • 2003 - 2004 Aizu University Junior College Division Professor
Committee career (6):
  • 2010 - 2012 日本地域政策学会 副会長
  • 4会津若松市商工審議会会長 (以上現職)
  • 3喜多方市観光コンシェルジュ認定審査委員長
  • 2会津ブランド認定審査委員長
  • 1ふくしま産業応援ファンド事業、ふくしま農商工連携ファンド事業審査委員
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Association Membership(s) (9):
日本地域政策学会 ,  日本中小企業学会 ,  日本経営学会 ,  日本商業学会 ,  The Japan Society of Small Business ,  The Japan Academy for Consumption Economy ,  Japan Society of Business Administration ,  Japan Society of Marketing and Distribution ,  The Japan Association of Regional Policy Scientists
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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