Rchr
J-GLOBAL ID:200901004166717683   Update date: Feb. 14, 2024

Tokioka Yukari

Tokioka Yukari
Affiliation and department:
Research field  (1): Foreign language education
MISC (19):
  • 石原堅司, 西納春雄, 時岡ゆかり, 吉村俊子. Research on college students' English ability : a comparison between 1994 and 2008. 同志社大学言語文化学会. 2010. 13. 1. 55-67
  • Effective Use of CALL in the EFL Context. (O.S.U.Research Studies Series No.33)On Effective Utilization of CALL in Education of Foreign Languages. 2010. 1-10
  • TOKIOKA Yukari. The Effects of Feedback on Errors and Reading Activities on Improving Beginners’ Grammatical Knowledge. 大阪産業大学論集 人文・社会科学編. 2008. 4. 4. 53-63
  • TOKIOKA Yukari. Grammar Learning through Fluency-First Instruction and Form-Focused Instruction. 大阪産業大学論集 人文・社会科学編. 2008. 3. 3. 1-10
  • Yukari TOKIOKA. The Influence of Communication-Oriented Instruction in Accordance with the Course of Study on Fluency and Vocabulary. 大阪産業大学論集 人文・社会科学編. 2008. 2. 2. 1-10
more...
Lectures and oral presentations  (13):
  • The Final Volume of the Sobol Series: A Basic Introduction to Academic Writing
    (JACET関西支部 文学教育研究会 2019)
  • D.J.Sobolの作品を用いたアクティブ・ラーニング-実践的英語力の向上を目指して
    (JACET文学教育研究会10月例会 2015)
  • 英語の苦手意識の克服 - 発信力の向上を目指して -
    (大学英語教育学会(JACET) 文学教育研究会 4月例会 2015)
  • Improving Written Fluency through Extensive Reading
    (AILA World Congress 2014, The 17th World Congress (AILA 2014) 2014)
  • 制限時間内リーディングの試み
    (JACET文学教育研究会 6月例会 2013)
more...
Education (2):
  • 1981 - 1983 University of Southern California TESL TESL
  • - 1981 Tsuda College Faculty of Arts and Science English Literature
Professional career (2):
  • Master of Science in Teaching English as a Second Language (University of Southern California)
  • 英語教育学修士 (南カリフォルニア大学)
Committee career (4):
  • 2015 - 大学英語教育学会(JACET) 関西支部、研究企画委員
  • 2015 - 大学英語教育学会(JACET) 関西支部・研究企画委員
  • 2001 - 2005 大学英語教育学会(JACET) 関西支部、研究企画委員
  • 2001 - 2005 大学英語教育学会(JACET) 関西支部・研究企画委員
Association Membership(s) (12):
日本アメリカ文学会 ,  日本英文学会 ,  JAFYE (Japan Association of First-Year Experience at Universities and Colleges) ,  Japan Curriculum Research and Development Association ,  The Japan Association of College English Teachers ,  関西英語英米文学会 ,  Kansai English Language Education Society ,  Japan Society of English Language Education ,  The Japan Association for Language Education & Technology ,  Japan Extensive Reading Association ,  The Japan Society for Speech Sciences ,  American Association for Applied Linguistics (AAAL)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page