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J-GLOBAL ID:200901004350049286
Update date: Mar. 31, 2024
Ohara Satomu
オオハラ サトム | Ohara Satomu
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Research field (1):
Commerce
Research keywords (4):
ユーザーイノベーション
, 商品学
, 品質マネジメント
, 製品開発
Research theme for competitive and other funds (1):
Papers (1):
-
Satomu Ohara. Relationship between Drug Innovation and Lifestyle. 2006. 57. 5. 354-378
MISC (27):
-
地域に根差した商品の正統性. 同志社商学. 2024. 75. 6
-
Ohara, Satomu. Process Approach in Evaluating Product Value (1): Complexity in Checking Answers. 2023. 74. 6
-
Ohara Satomu. Feasibility of User Innovation in Healthcare. Japan Marketing Journal. 2019. 39. 2. 36-48
-
Ohara Satomu. The Barrier to Medical Users' Innovation Participation : Exploratory Research about the Reasons for Not Participating in Clinical Trials. 同志社商学 = The Doshisha business review. 2019. 70. 4. 583-596
-
大原悟務. ビジネス教育における商品解剖の意義. 同志社商学. 2018. 69. 5. 357-372
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Books (1):
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現代商品論(テキスト分担執筆 第4章「標準化と商品の価値」執筆)
白桃書房 2006
Lectures and oral presentations (12):
-
リユース商品の進展
(経済社会学会第59回全国大会 2023)
-
日本のコンビニエンス・ストアにおけるフランチャイズ・システムのドミナント・デザイン化
(日本商業学会第72回全国研究大会 2022)
-
Avoiding User Innovation in Healthcare: Reasons for Nonparticipation in Clinical Trials.
(16th International Open and User Innovation Conference 2018)
-
薬好き社会はどのように確立したのか
(日本商品学会第67回全国大会 2016)
-
商品研究における価値評価の可能性-研究と教育面での実験、陳列に関して(岩下正弘氏との共同研究)
(日本商品学会第63回全国大会 2012)
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Education (6):
Professional career (1):
- Master of Commerce (Doshisha University)
Work history (2):
- 2003 - 2009 Doshisha University Faculty of Commerce
- 2009 - Doshisha University Faculty of Commerce
Association Membership(s) (5):
日本臨床試験学会
, 日本品質管理学会
, 組織学会
, 日本商業学会
, 日本商品学会
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