Rchr
J-GLOBAL ID:200901004358992122   Update date: Sep. 01, 2022

Shimada Shigeki

シマダ シゲキ | Shimada Shigeki
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (4): Special needs education ,  Education - general ,  Clinical psychology ,  Educational psychology
Research keywords  (6): 教育臨床 ,  特別支援教育 ,  発達障害 ,  guidance and counseling ,  special education ,  developmental disabilities
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 児童生徒の社会性の開発に関する研究
  • 総合的ガイダンスプログラムの開発効果に関する研究
  • 自閉症児の早期介入に関する研究
  • Study on Development of Social Skills of Children and Adolescents
  • Study on Program Development and its Effect of Comperhensive Guidance Program
Show all
MISC (33):
  • 米国カウンセリング協会誌における研究動向. 進路指導. 2001. 74(8), 11-18
  • Shimazaki Hirotsugu, Saito Kazuki, Shimada Shigeki. A Report of a New Class: Field Activity I. 1999. 24. 2. 307-336
  • 生涯キャリア発達から見た幼児期におけるキャリア能力-幼稚園教諭養成課程に求められる学習内容の検討-. 日本進路指導学会第21回研究大会発表論文集. 1999
  • Shimazaki Hirotsugu, Saito Kazuki, Shimada Shigeki. A Report of a New Class : Field Activity. Hakuoh University Women's College Journal. 1999. 24. 2. 307-336
  • 学校で「心の教育」は行われていないのか. 教職課程(協同出版). 1997. 23. 15. 38-39
more...
Books (5):
  • 実践に活かす教育課程論・教育方法論(分担執筆)
    学事出版 2002
  • ガイダンス・カウンセリングで学校を変える(分担執筆)
    教育開発研究所 2002
  • 現代学力形成論(共著)
    協同出版 1996
  • 心理臨床家のための119冊(分担執筆)
    創元社 1992
  • 119 books for Clinical Psychologist
    1992
Education (4):
  • - 1995 University of Tsukuba
  • - 1995 University of Tsukuba Graduate School, Division of Education
  • - 1989 University of Tsukuba
  • - 1989 University of Tsukuba Second Cluster of College
Professional career (1):
  • (BLANK) (University of Tsukuba)
Work history (2):
  • 1996 - 1998 Sophia University Faculty of Humanities
  • 1996 - 1998 Sophia University, Research Assistant
Association Membership(s) (5):
日本心理学会 ,  国際行動分析学会(Association for Behavior Analysis) ,  日本進路指導学会 ,  日本教育方法学会 ,  日本行動分析学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page