Rchr
J-GLOBAL ID:200901004542082120   Update date: Jan. 18, 2006

Hagiwara Hidetoshi

ハギワラ ヒデトシ | Hagiwara Hidetoshi
Affiliation and department:
Research field  (1): Social psychology
Research keywords  (2): 教育・社会系心理学 ,  Educational and Social Psychology
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2004 - 2005 青年期における感覚刺激に対する嫌悪度について
  • 2003 - 2004 夫婦の不和が、青年女子の精神に及ぼす影響
  • 2003 - 2004 Young Women Mental Effect of Interparental Relation
  • 2000 - 2002 子どもの時期の習い事に対する青年期の評価
  • 2000 - 2002 Difference Between Children Parents in their Evaluation of childhood Lessons.
Show all
MISC (31):
  • A Study on the Psychological Effects of Parental Disagreements on the Psychotically Development of Young Women. SHUKUTOKU JUNIOR COLLEGE BULLETIN. 2004. 43. 55-84
  • 子どもの時期の習い事に対する青年期の評価 その2 習い事別の項目間の評価を中心に. 淑徳短期大学紀要. 2003. 42. 49-66
  • 子どもの時期の習い事に対する青年期の評価 その1 子どもと親の評価の差を中心に. 淑徳短期大学研究紀要. 2002. 41-43
  • The Evaluation of childhood Lessons by Youth No.1 Difference Between Children and Parents in their Evaluation of Childhood Lessons. SHUKUTOKU JUNIOR COLLEGE BULLETIN. 2002. 41-43
  • 女子学生の心理学危機と、それをもたらした養育環境についてその3.女子学生の心理的危機と小学生時代の自己充実感・自己達成感との関係について. 淑徳短期大学研究紀要. 2001. 40. 41
more...
Books (16):
  • 教育心理学<エクササイズ>で学ぶ発達と学習
    建帛社 2002
  • Educational Psychology
    KENPAKUSHA 2002
  • 子どもの精神保健
    建帛社 1999
  • Child Mental Health
    KENPAKUSHA 1999
  • 子どもの発達と心理臨床
    (株)樹村房 1997
more...
Works (2):
  • 小児の精神身体発育からみた初期環境におけるSeperation Deprivationの影響に関する研究
    1979 - 1981
  • Effect of Seperation and Deprivation
    1979 - 1981
Education (4):
  • - 1973 Aoyama Gakuin University
  • - 1973 Aoyama Gakuin University Graduate School, Division of Letters
  • - 1971 Aoyama Gakuin University College of Literature Deaprtment of Education
  • - 1971 Aoyama Gakuin University Faculty of Literature
Professional career (1):
  • (BLANK)
Association Membership(s) (3):
日本心理臨床学会 ,  日本保育学会 ,  日本教育心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page