Rchr
J-GLOBAL ID:200901004695447993   Update date: Sep. 16, 2022

Watanabe Hirozumi

ワタナベ ヒロズミ | Watanabe Hirozumi
Homepage URL  (1): http://www.fcu.ac.jp
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (6): 発達心理学 ,  文化心理学 ,  教育心理学 ,  Developmental Psychology ,  Cultural Psychology ,  Educational Psychology
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2001 - 2014 希望の心理学
  • 1989 - 2014 人間の多様性への寛容-その比較文化的発達的検討
  • 1986 - 2014 教室場面における精神的活動の自己調整に関する研究
  • 2001 - 2010 Hope Psychology
  • 1989 - 2010 Cross-cultural and developmental study on the acceptance of human differences.
Show all
MISC (100):
  • 日本と中国における思春期の心の動揺. 愛媛大学教育学部愛媛大学教育学部紀要. 2008. 55. 27-40.
  • Depression and stress in Japanese and Chinese adolescents. Faculty of Education, Ehime UniversityBulletin of the Faculty of Education, Ehime University. 2008. 55. 27-40.-40
  • WATANABE Hirozumi, DOI Naoko. Exploring the Positive Aspects of "Makezugirai" that Refers to an Individual's Dislike at Being Defeated by One's Peers in Elementary School Children. THE JAPANESE JOURNAL OF PSYCHOLOGICAL SCIENCE. 2007. 28. 1. 96-111
  • The feelings of security toward self and others have positive effects on the hope. Bulletin of the Faculty of Education, Ehime University. 2007. 54. 1. 21-31
  • WATANABE Hirozumi, DOI Naoko. Exploring the positive aspects of "Makezugirai" that refers to an individual's dislike at being defeated by one's peers in elementary school children. Journal of Japanese Psychological Science. 2007. 28. 1. 96-111
more...
Books (79):
  • 日本の児童生徒の希望についての比較文化的発達的検討(編著)
    平成16年度~平成18年度科学研究費補助金基盤研究(C)研究成果報告書 2007
  • A cross-cultural and developmental study of hope in Japanese children and adolescents
    A research report of project funded by Grant-in-Aid for Scientific Research (C) of Japan Society for the Promotion of Science 2007
  • 思春期の自己形成-将来への不安のなかでー
    ゆまに書房 2006
  • Development of self in adolescence
    Yumani publisher 2006
  • 日本の児童生徒における他者と自己への寛容の機構に関する比較文化的発達的検討(編著)
    平成13年度~平成15年度科学研究費補助金(基盤研究(C)(2))研究成果報告書 2004
more...
Education (6):
  • - 1971 東京教育大学大学院 教育学研究科 教育心理学専攻児童心理学専修
  • - 1971 Tokyo University of Education Graduate School, Division of Education Educational Psychology, Child Psychology
  • - 1969 東京教育大学大学院 教育学研究科 教育心理学専攻児童心理学専修
  • - 1969 Tokyo University of Education, Graduate School Graduate School, Division of Education Educational Psychology, Child Psychology
  • - 1967 東京教育大学 教育学部 心理学科
Show all
Professional career (2):
  • Doctor of Education (University of Tsukuba)
  • Master of Education (Tokyo University of Education)
Work history (15):
  • 1993 - - 愛媛大学大学院教育学研究科
  • 1993 - - Ehime University, Graduate School
  • 1978 - 1991 Ehime University Faculty of Education
  • 1978 - 1991 Ehime University
  • 1991 - - 愛媛大学教育学部
Show all
Committee career (10):
  • 2008 - 2008 日本発達心理学会 編集委員
  • 2006 - 日本学校心理士会 幹事・愛媛支部長
  • 2004 - 2005 日本臨床発達心理士会 日本臨床発達心理士会監事
  • 2003 - 2005 日本臨床発達心理士会 中国四国支部副支部長
  • 2001 - 2003 日本発達心理学会 編集委員
Show all
Association Membership(s) (15):
日本認定心理士会 ,  日本臨床発達心理士会 ,  日本学校心理士会 ,  国際応用心理学会 ,  日本青年心理学会 ,  日本発達心理学会 ,  国際行動発達学会 ,  日本心理学会 ,  日本教育心理学会 ,  International Association of Applied Psychology ,  The Japan Society for Youth and Adolescent Psychology ,  Japan Society of Developmental Psychology ,  The International Society for the Study of BehaviouralDevelopment ,  The Japanese Psychological Association ,  The Japanese Association of Educational Psychology
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page