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J-GLOBAL ID:200901004847953466   Update date: Jan. 30, 2024

Fujita Takeshi

フジタ タケシ | Fujita Takeshi
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (2): Commerce ,  Tourism studies
Research keywords  (5): Tourism Marketing ,  マーケティング ,  流通 ,  Marketing ,  Distribution
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2015 - 2019 デスティネーション・マーケティングの「実践」過程に関する研究:関係性概念を中心に
  • 2010 - 2012 サプライチェーンにおける需給調整過程の統合的マネジメントに関す る研究
  • 2010 - 2011 マーケティング理論の再解釈に向けて:非営利組織研究と関係性概念
  • 2006 - 2008 Study on Marketing-Design Relationships
  • 2006 - 2008 Study on Processes of Supply-demand Adjustment in the Supply Chain Management
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Papers (12):
  • 藤田 健. 観光市場の拡大と商店街組織の対応:調査報告書から見る観光事業の実施状況. Discussion Paper Series. 2022. 43. 1-26
  • 藤田 健. 商店街観光ガイド事業に関する一考察: かながわ商店街観光ツアーの支援事業を中心に. Discussion Paper Series. 2021. 41. 1-19
  • 藤田 健. 観光型商店街における観光マーケティングの仕組み:熊本県山鹿市「下町惣門会」の事例研究. 山口大学経済学部Discussion Paper Series. 2017. 35. 1-19
  • 藤田 健. 地域における観光マーケティングと協力関係に関する考察. 山口大学経済学部Discussion Paper Series. 2015. 29. 1-39
  • Regional Development and Local Industry(Report on the Specified Subjects 30^<th> Annual Meeting of JSHE 2014 Report on the panel discussion of Symposium). Journal of Household Economics. 2014. 40. 53-81
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MISC (5):
  • 化粧品メーカーにおける生産システムの革新-延期-投機理論の視点による-考察-. 山口経済学雑誌. 2000. 48. 1. 49-79
  • Market-driven Manufacturing System in Kanebo-How to innovate a business process based on postponement-speculation strategies ? -. 2000. 48. 1. 49-79
  • ジャスコ・花王のEDI導入の実証的研究-チャネル・パワー論批判の出発点として-. 第13回電気通信普及財団社会科学学生賞入賞論文 財団法人電気通信普及財団. 1998. 27-66
  • A Case study of Electronic Data Interchange adoption in Jusco and Kao. 1998. 27-66
  • 生産と販売の需給調整過程に関する一考察. 山口経済学雑誌. 第50巻第3号,91~115頁
Books (13):
  • 1st Step of Marketing
    Sekigakusha 2019
  • 1からの流通論〔第2版〕
    碩学舎 2018
  • 1からの観光事業論
    中央経済社 2016
  • 新しい公共・非営利のマーケティング
    中央経済社 2013
  • 1からの病院経営
    2013
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Lectures and oral presentations  (28):
  • 「商品開発論」の実施計画:2022年度の授業を振り返りつつ
    (碩学舎デジタル教育研究会 2023)
  • 「商品開発論」におけるデジタル教科書の活用事例
    (碩学舎デジタル教育研究会 2022)
  • 商業者主導の観光ボランティア組織における営利性と非営利性
    (日本観光研究学会 全国大会 2017)
  • マーケティング・ベースの商品開発教育 ~商品開発プロセスにおけるデザイン教育の現状と課題~
    (日本商品学会秋期全国大会 2014)
  • 地域における観光振興の現状と課題
    (生活経済学会第30回研究大会 2014)
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Education (3):
  • 1997 - 1998 Kobe University Graduate School, Division of Administration
  • 1995 - 1997 Kobe University Graduate School, Division of Administration
  • 1991 - 1995 Osaka University of Economics Faculty of Management Department of Management Information Systems
Professional career (1):
  • (BLANK) (Kobe University)
Work history (3):
  • 2002/08 - 現在 YAMAGUCHI UNIVERSITY Faculty of Economics Associate Professor
  • 2000 - 2002 Yamaguchi University Faculty of Economics Management Lecturer
  • 1998 - 2000 Yamaguchi University, Assistant Faculty of Economics Management Assistant
Committee career (3):
  • 2017 - 現在 山口県食の安心・安全審議会 会長
  • 2017/04 - 2022/03 長門市林業・木材産業成長産業化推進協議会 委員
  • 2013/10 - 2014/03 山口県大規模小売店舗立地協議会 会長
Awards (2):
  • 2010/02 - 山口大学 山口大学功績賞(ベストティーチャー賞)
  • 1998 - 第13回電気通信普及財団賞.テレコム社会科学学生賞
Association Membership(s) (3):
JAPAN INSTITUTE OF TOURISM RESEARCH ,  Japan Marketing Academy ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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