Rchr
J-GLOBAL ID:200901005232816180   Update date: Feb. 01, 2024

Hori Kenichiro

ホリ ケンイチロウ | Hori Kenichiro
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (6): 就業力育成 ,  ディスカッション ,  推論 ,  vocational guidance ,  reasoning ,  discussion
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2022 - 2025 道徳教育における障がい者理解について
  • 2012 - 2015 Career Views of University Students and support career education
Papers (23):
  • Development of the New Welfare Service "Partner Mobility"Using AI Interactive Automated Drive System. 2021. 43. 2-12
  • What do test drivers expect from interactive automatic driving mobility (Partner Mobility) equipped with artificial intelligence?. 2021. 43. 47-53
  • 堀憲一郎, 山田和弘. 教職課程における介護等体験の目的と課題. 久留米工業大学教職課程研究報告. 2021. 58-71
  • An Analysis of Dialogic Discourse Focusing on Writing Processes with Undergraduate-Student Peer Support in Japanese CV Writing. 2019. 42. 176-184
  • 堀 憲一郎. Historical Changes of "Moral Education Through Thinking and Discussion" in Japan. 久留米工業大学研究報告. 2018. 41. 137-146
more...
MISC (2):
  • 巽 靖昭, 堀 憲一郎. 地域理解をテーマとした遠隔授業によるディベート学習の実践研究 : ICTツールを活用した協働・協調学習に着目して-A Study of Online Debate Classes on Regional Understanding : Focusing on Collaborative Learning with ICT Tools-特集 ポストコロナ時代におけるオンライン活用を通じた新たなリメディアル教育. リメディアル教育研究 / リメディアル教育研究編集委員会. 2022. 16. 25. 65-78
  • 巽 靖昭, 堀 憲一郎. 履歴書文章欄を利用した文章表現指導の実践報告 : 文章産出の困難感に着目して. 九州地区大学教育研究協議会発表論文集. 2018. 67. 205-208
Lectures and oral presentations  (21):
  • 地域課題をテーマとした遠隔授業によるディベート学習の実践報告
    (日本リメディアル教育学会第16回全国大会 2021)
  • 学部生チューターによる就業用文章ライティング指導の実践報告 : 学部生チューターによるサポートの逐語録研究
    (九州地区大学教育研究協議会発表論文集 2019)
  • 教職を志望する大学生の発達障がいに対する理解と支援観(1)
    (日本発達心理学会第30回大会発表論文集 2019)
  • 教職を志望する大学生の発達障がいに対する理解と支援観(2)
    (日本発達心理学会第30回大会発表論文集 2019)
  • 履歴書文章欄を利用した文章表現指導の実践報告 : 文章産出の困難感に着目して
    (九州地区大学教育研究協議会発表論文集 2018)
more...
Professional career (1):
  • 修士(教育学)
Awards (2):
  • 2012 - 日本教育心理学会 優秀論文賞 他者とのコラボレーションによる課題活動に対するポジティブ感情が知の協同構成過程に与える影響
  • 2011 - 日本発達心理学会 日本発達心理学会学会賞 他者とのやりとりに伴う身体運動感覚は幼児の比喩理解を促進するか
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page