Rchr
J-GLOBAL ID:200901005745512992   Update date: Aug. 29, 2022

Sekiguchi Yasuyoshi

セキグチ ヤスヨシ | Sekiguchi Yasuyoshi
Affiliation and department:
Research field  (2): Literature - Japanese ,  Science education
Research keywords  (4): 国語教育 ,  日本文学(近代) ,  Japanese teaching (Japanese Philology) ,  Japanese Literature
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 日本児童文学
  • 国語教育と読者論-新しい〈読み〉の研究-
  • 芥川龍之介とその時代
  • Study on Japanese teaching and reader response theory.
  • Study on Akutagawa Ryunosuke and his days.
MISC (130):
  • 芥川龍之介の鷗外観. 森鷗外研究(和泉書院). 2004. 10, 204-215
  • 湖から街へ -評伝早船ちよ(4). 論叢児童文化. 2004. 16, 2-9
  • 峠を越えて湖へ -評伝早船ちよ(3). 論叢児童文化. 2004. 15号, 1-9
  • 近代文学に描かれた父親像 芥川龍之介. 国文学 解釈と鑑賞. 2004. 69巻4号, 43-48
  • 詩人イエスをめぐって-「西方の人」を読む. キリスト教文藝. 2004. 20, 1-12
more...
Books (71):
  • 芥川龍之介の歴史認識
    新日本出版社 2004
  • 悲運の哲学者 評伝藤岡蔵六
    イーディーアイ 2004
  • 一つの花 評伝今西祐行
    教育出版 2004
  • On Akutagawa's Recognition of History
    Shinnipponshupansha 2004
  • A Bad Luck of Philosopher : A Critical Biography of FUJIOKA Zōroku
    EDI 2004
more...
Education (4):
  • - 1972 Waseda University
  • - 1972 Waseda University Graduate School, Division of Letters
  • - 1967 Waseda University School of Humanities and Social Sciences
  • - 1967 Waseda University Faculty of Literature
Professional career (2):
  • (BLANK) (Waseda University)
  • (BLANK)
Work history (8):
  • 1979 - 2001 Tsuru University
  • 1979 - 2001 Tsuru University, Professor
  • 2001 - - 文教大学文学部 教授
  • 2001 - - Bunkyo University, Professor
  • 1973 - 1978 Tsuru University
Show all
Committee career (6):
  • 2001 - 日本キリスト教文学会 理事、会長(2003.5-)
  • 2001 - 全国大学国語国文学会 理事
  • 1995 - 2000 日本児童文学学会 評議員
  • 1980 - 1999 日本国語教育学会 理事
  • 1984 - 日本近代文学会 評議員
Show all
Awards (4):
  • 2000 - やまなし文学賞
  • 1999 - 中村星湖文学賞特別賞
  • 1981 - 全国大学国語教育学会石井賞
  • 1980 - 窪田空穂賞
Association Membership(s) (6):
日本キリスト教文学会 ,  全国大学国語国文学会 ,  日本国語教育学会 ,  日本児童文学学会 ,  日本近代文学会 ,  日本文学協会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page