Rchr
J-GLOBAL ID:200901006973706094
Update date: Nov. 09, 2021
KAWAKITA-ANJO Yasuko
KAWAKITA-ANJO Yasuko
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (4):
Foreign language education
, Primary/secondary education and curricula
, Linguistics
, Literature - European
Research keywords (3):
語用論
, フランス語学
, French linguistics Pragmatics
Research theme for competitive and other funds (5):
- 連結詞
- Discourse Markers
- Connecteurs pragmatiques
- Contrastive linguistics french-japanese
- Study on French verb
Papers (17):
-
KAWAKITA-ANJO Yasuko. Connecteur -en tout cas-. Lutèce. 2017. 43. 3-22
-
KAWAKITA-ANJO Yasuko. Connecteur - de toute façon. Lutece. 2013. 41. 3-20
-
川北恭子. Quoi qu'il en soit の機能分析. 言語文化研究. 2011. 37. 291-314
-
De toute façon の機能分析. Études Françaises. 2009. 40. 1-33
-
Après toutの機能分析. 大阪外国語大学論集. 2006. 34. 37-63
more...
MISC (13):
-
KAWAKITA-ANJO Yasuko. Teaching French Vocabulary: methods of improving French vocabulary in the primary school of France. Frontier of Foreign language education. 2019. 2
-
Problem of the approach to the Function of connectors. études françaises. 2003. 36. 1-17
-
quelquesとplusieursに関するノート-D. GAATONE : ≪Les d(]E85EE[)terminants de la quantit(]E85EE[) peu (]E85EE[)lev(]E85EE[) en frangais, Remarques sur les emplois de quelqueset plusieurs≫, Revue Romane 26-1(1991)を読んで-. études françaises. 2001. 34. 1-16
-
A propos de ┣DBquelques(/)-┫DB et ┣DBplusieurs(/)-┫DB. (]E85EE[)tudes fransaises. 2001. 34. 1-16
-
Venir de + infinitif. (]E85EE[)tudes fran(]E89FB[)aises. 1999. 32. 83-103
more...
Books (1):
-
N'hésitez pas à parler le français
第三書房 1993
Lectures and oral presentations (10):
-
フランス小学校における国語教育
(大阪市立大学フランス文学会 2015)
-
連結詞-経験則と推意を介しての実証的分析
(大阪市立大学フランス文学会 2013)
-
連結詞ーaprès toutを通じての研究方法提示ー
(日本フランス語学会 2005)
-
客体移動を目的とする動詞についてーAMENER/EMMENER-
(日本フランス語学会 1993)
-
移動動詞MENER/AMENER/EMMENER/APPORTER/EMPORTER
(関西フランス語学研究会 1992)
more...
Committee career (1):
- 2013/04 - 2015/03 日本フランス語フランス文学会関西支部 編集委員
Association Membership(s) (4):
大阪市立大学フランス文学会
, 大阪大学フランス文学会
, 日本フランス語フランス文学会
, 日本フランス語学会
Return to Previous Page