Rchr
J-GLOBAL ID:200901007371169604   Update date: Jan. 17, 2008

Haruta Koukichi

ハルタ コウキチ | Haruta Koukichi
Affiliation and department:
Job title: 助教授
Research field  (2): Educational technology ,  Science education
Research keywords  (4): Methodology of Interpreting ,  English Education ,  通訳技法と通訳教育 ,  英語教授法
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2001 - 2005 Study on English Education: Guidance & Study Skills
  • 2000 - 2005 大学教育方法論[5]英語教育考「ガイダンスとスタディ・スキル」
  • 2001 - 2004 大学教育方法論[4]導入教育を考える/内発的動機づけ「学生に贈るメッセージ」~自分探しの旅
  • 2000 - 2004 大学教育方法論[3]導入教育を考える/授業研究「教養ゼミナール」-教材研究と教育実践の報告集-
  • 2000 - 2004 Study on the Motivational Approach to Promoting Learner Autonomy
Show all
MISC (18):
  • 大学教育方法論[4]導入教育を考える・内発的動機づけ「学生に贈るメッセージ」. 福岡工業大学・研究論集. 2004. 37. 2
  • 大学教育方法論[3]導入教育を考える・授業研究「教養ゼミナール」(教育実践の報告集). 福岡工業大学・研究論集. 2004. 37. 2
  • Study on the Motivational Approach to Promoting Learner Autonomy. Research Bulletin of Fukuoka Institute of Technology. 2004. 37. 2
  • Study on the Presentation of Teaching Materials for Seminar in General Education. Research Bulletin of Fukuoka Institute of Technology. 2004. 37. 2
  • 大学教育方法論〔2〕英語教育の現状と課題「英語カリキュラム」を考える. 福岡工業大学・研究論集. 2002. 34. 2. 1-16
more...
Works (8):
  • Study on the Motivational Approach to Promoting Learner Autonomy
    2004 -
  • 大学教育方法論・内発的動機づけ「教材研究と教育実践報告」
    2003 -
  • Developing Teaching Materials & Devices Facilitating Students to Speak and Listen
    2003 -
  • インテンシブ英語試論〈6〉-通訳技法と,話すこと,聴くことの指導
    2002 -
  • Methodology of Interpreting for Speaking & listening Comprehension
    2002 -
more...
Education (4):
  • - 1971 Osaka University of Foreign Studies Faculty of Foreign Studies
  • - 1971 Osaka University of Foreign Studies Faculty of Foreign Language Department of Italian Language
  • - 1963 Osaka University of Foreign Studies Faculty of Foreign Studies
  • - 1963 Osaka University of Foreign Studies Faculty of Foreign Language Department of English Language
Work history (14):
  • 2000 - 2005 大学教育方法論[5]導入教育を考える・英語教育考「ガイダンスとスタディ・スキル」
  • 2000 - 2005 Study on English Education: Guidance & Study Skills
  • 2001 - 2004 大学教育方法論[4]導入教育を考える・授業研究「学生に贈るメッセージ」(読書と旅学)
  • 2000 - 2004 大学教育方法論[3]導入教育を考える・授業研究「教養ゼミナール」(教育実践報告集)
  • 2000 - 2004 Study on the Motivational Approach to Promoting Learner Autonomy
Show all
Association Membership(s) (2):
日本コミュニケーション学会 ,  JALT(日本語学教師協議会)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page