Rchr
J-GLOBAL ID:200901007634796242   Update date: Sep. 28, 2022

Nomura Mihoko

ノムラ ミホコ | Nomura Mihoko
Affiliation and department:
Research field  (2): Linguistics ,  Science education
Research keywords  (6): テクスト言語学 ,  語用論 ,  日本語教育 ,  Text Linguistics ,  Pragmatics ,  Japanese Language Education
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 語用論,テクスト言語学とその日本語教育への応用
  • 日本語のテクストにおける意味内容と文法的形式とのかかわり
  • Pragmatics, Textlinguistics and Their Application to Teaching Japanese as a Foreign Language
  • Studies on the Relationship between Contents and Grammatical Forms of Japanese Texts
MISC (34):
  • Nomura Mihoko. "Haiku, Tea Ceremony, Karaoke, and the Constitution of Japan, etc. " : Class Analysis of the New 'Current Issues in Japan B'. Journal of the Faculty of International Studies,Bunkyo University. 2002. 12. 2. 61-67
  • "Haiku,Tea Ceremony,Karaoke,and the Constitution of Japan,etc." -Class Analysis of the New 'Current Issues in Japan B'-. Journal of the Faculty of International Studies Bunkyo University. 2002. 12. 2. 61-67
  • 野村 美穂子. 「メッシュいいねえ」-言語行動を通じて見る"当世書生気質"-. 文教大学湘南総合研究所紀要 湘南フォーラム. 2000. 4. 4. 149-157
  • 'Messhu ii-nee' : How do today's Japanese Students talk and act to their teachers ?. Shonan Forum. 2000. 4. 149-157
  • 野村 美穂子. 「ほめ」への返答と「礼儀正しさ」の二つの基準. International journal of pragmatics. 1998. 8. 19-32
more...
Books (4):
  • レポートってどう書くの?
    テキスト社会学(ミネルヴァ書房)補論 1999
  • 現代の若者の話しことばと日本という社会
    テキスト社会学(ミネルヴァ書房)第18章 1999
  • How to Write Reports
    1999
  • Spoken Japanese of Contemporary Young People and the Society of Japan
    1999
Education (4):
  • - 1994 University of Tsukuba
  • - 1994 University of Tsukuba Graduate School, Division of Literature and Linguistics
  • - 1985 Kyushu University School of Letters
  • - 1985 Kyushu University Faculty of Literature
Professional career (1):
  • (BLANK)
Association Membership(s) (6):
社会言語科学会 ,  筑波大学国語国文学会 ,  日本プラグマティックス学会 ,  国語学会 ,  日本語教育学会 ,  日本言語学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page