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J-GLOBAL ID:200901007675102581   Update date: Feb. 01, 2024

Hashimoto Yukari

ハシモト ユカリ | Hashimoto Yukari
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Experimental psychology
Research keywords  (2): clinical psychology ,  neuropsychology
Research theme for competitive and other funds  (14):
  • 2022 - 2026 神経心理学を活かした地域在住高齢者への認知機能支援:行動・NIRSによる効果測定
  • 2022 - 2025 オーセンティック認知リハビリテーションの進展と深化
  • 2019 - 2022 Authentic cognitive rehabilitation: utilization of ICT tools
  • 2016 - 2019 Why the motivational deficit occurs after brain injury and how to enhance and maintain motivation during cognitive rehabilitation
  • 2014 - 2017 Exploratory research for assessment approach of individual progress by classroom data in undergraduate school education
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MISC (121):
  • 橋本, 健夫, 橋本, 優花里, 橋本, 繁毅. ダイバーシティを推進する資質・能力の育成を図る総合的な学習の時間に 関する実証的研究II - 新しい単元「ルール作り」の普及に向けた教員養成段階での試み --An empirical analysis of the Period of Integrated Study fostering qualities and abilities to live in diversity II: A practice of a new unit of rulemaking in a teacher-training course. 長崎国際大学教育基盤センター紀要 = The Journal of Nagasaki International University Center for Fundamental Education. 2022. 5. 51-61
  • 滝, 知則, 橋本, 健夫, 浦郷, 淳, 相羽, 枝莉子, ヴィラーグ, ヴィクトル, 中村, 尚生, 小田, 和人, 藤井, 俊輔, 深澤, 昌史, 石原, 和明, et al. 「ホスピタリティ概論」における遠隔教育についての調査 - 2020年度と2021年度の比較 --A Survey on Remote Education of‘Introduction to Hospitality’: Comparing 2020 and 2021 Results. 長崎国際大学教育基盤センター紀要 = The Journal of Nagasaki International University Center for Fundamental Education. 2022. 5. 63-67
  • 橋本, 健夫, 橋本, 優花里, 橋本, 繁毅. ダイバーシティを推進する資質・能力の育成を図る総合的な学習の時間に 関する実証的研究I - 「ルール作り」をテーマとする新しい単元の開発 --An empirical analysis of the Period of Integrated Study fostering qualities and abilities to live in diversity I: Development of a new unit based on rulemaking in a diverse society. 長崎国際大学教育基盤センター紀要 = The Journal of Nagasaki International University Center for Fundamental Education. 2022. 5. 15-27
  • 柴崎 光世, 橋本 優花里, 吉田 弘司, 尾関 誠, 松井 三枝. 認知リハビリテーションから見る高次脳機能障害支援の拡大と深化. 日本心理学会大会発表抄録集. 2021. 85回. IS(1)-IS(1)
  • Toshiyuki, FUJIWARA, Keikou, CHIN, Toshiyuki, YANO, Masahiro, MATSUNAGA, Kinya, MATSUMOTO, Tomo, HIGASHIDE, Kennji, TAKAHASHI, Tomoko, KOUYAMA, Naoki, NAKAMURA, Virag, VIKTOR, et al. Consideration about remote classes and university education -Based on the implementation of first year education which teach the spirit of our university's foundation-. 2021. 4. 1-17
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Education (4):
  • - 2002 Hiroshima University
  • - 1998 Hiroshima University Graduate School, Division of Education
  • - 1996 Hiroshima University School of Education
  • - 1996 Hiroshima University Faculty of Education
Professional career (1):
  • (BLANK)
Work history (14):
  • 2021/04 - 現在 長崎県立大学副学長(教育担当)
  • 2016/04 - 現在 長崎県立大学地域創造学部公共政策学科教授
  • 2022/04 - University of Nagasaki
  • 2021/05 - D○合資格取得
  • 2019/03 - 2021/04 長崎県立大学学長補佐(教育質向上担当)
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Awards (1):
  • 2001 - 日本基礎心理学会優秀発表賞
Association Membership(s) (9):
認知リハビリテーション研究会 ,  大学教育学会 ,  日本認知科学会 ,  神経心理学会 ,  日本行動療法学会 ,  International Neuropsychological Society ,  日本基礎心理学会 ,  日本心理学会 ,  中国四国心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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