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J-GLOBAL ID:200901009822628643   Update date: Feb. 01, 2024

Suzuki Yuya

スズキ ユウヤ | Suzuki Yuya
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (2): Business administration ,  Commerce
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2011 - 2014 Comparative Study of Consumer Brand and Channel Choice Behavior under Cross-media.
  • 2007 - 2009 Brand Communication under the Cross Media Environment : US, UK, and Japan
MISC (19):
  • 鈴木雄也. 解説および書評 大村邦年・平山弘[2016]「靴下製造業の新製品開発によるブランド創造-松原市コーマ株式会社の事例から」. 中小企業季報. 2017. 2017. 1. 41-42
  • 鈴木雄也. 解説および書評 崔容熏[2014]「生産財におけるブランド・ロイヤルティの先行要因に関する経験的研究-買い手企業の知覚から見た『ユーザー視点』の重要性」. 中小企業季報. 2015. 2015. 2. 29-30
  • 鈴木雄也. 解説および書評 秋元浩一[2014]「アグリビジネスにおける付加価値経営-乳製品のブランド化」. 中小企業季報. 2015. 2015. 1. 41-42
  • 鈴木雄也. 解説および書評 塚本僚平[2013]「地場産業の産地維持とブランド化」. 中小企業季報. 2014. 2014. 2. 54-55
  • 鈴木雄也, 後藤こず恵, 羽藤雅彦. The Great East Japan Earthquake and Brand Community : A Comparison of Consciousness among Co-op Users. 大阪産業大学経営論集. 2014. 15. 2-3. 239-261
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Books (4):
  • よくわかる現代マーケティング
    ミネルヴァ書房 2017 ISBN:4623079759
  • 激変する現代の小売流通
    五絃舎 2013 ISBN:9784864340236
  • 日本型ブランド優位戦略
    ダイヤモンド社 2000 ISBN:9784478501757
  • Building Strong Brands
    ダイヤモンド社 1997 ISBN:9784478501443
Lectures and oral presentations  (5):
  • SNS連動型インターネット通販とブランド-WEARの事例を手がかりに
    (日本広告学会関西部会 2014)
  • 震災とブランド・コミュニティ-生協利用者の意識について
    (日本商業学会関西部会 2012)
  • OEM戦略におけるブランド管理の展開
    (日本商業学会第57回全国大会 2007)
  • OEM戦略におけるブランド管理-戦略課題と可能性
    (日本商業学会第52回全国大会ワークショップ 2002)
  • 戦略単位としてのブランドとブランド連想
    (日本商業学会関西部会ジュニアセッション 2000)
Education (1):
  • Kansai University Graduate School, Division of Commerce 会計学専攻
Professional career (2):
  • Doctor of Commerce (Kansai University)
  • 博士(商学) (関西大学)
Work history (3):
  • 2008/04/01 - Osaka Sangyo University, Faculty of Business Management, Associate Professor
  • 2007/04/01 - 2008/03/31 Ryutsu Keizai University, Faculty of Economics, Associate Professor
  • 2004/04/01 - 2007/03/31 Ryutsu Keizai University, Faculty of Economics, Assistant Professor
Association Membership(s) (2):
Japan Association for Consumer Studies ,  Japan Society of Marketing and Distribution
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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