Rchr
J-GLOBAL ID:200901009972618107   Update date: Dec. 28, 2023

Sugahara Akiyoshi

スガハラ アキヨシ | Sugahara Akiyoshi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (3): Sociology ,  Commerce ,  Business administration
Research keywords  (7): ポスト・モダン ,  消費文化 ,  消費社会 ,  経営戦略&マーケティング ,  Consecuptics Sociology ,  Comumence ,  Managenent Strotegy & Marketing
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2008 - 消費文化とマーケティングの教育的役割
  • 2000 - 2002 マーケティングの社会性
  • Societal Marketing
MISC (8):
  • 消費の成熟化とアーケティングの社会的側面の拡大-ミクロ・マーケティングとマークロ・マーケティングの接合. 中央大学院研究年報. 2001. 4
  • The Growth of a Consumer Society and the Social Aspects of Marketing : Macro/Micromarketing Interface. Bulletin of Graduate Studies. 2001. 4
  • 消費社会の進展とマーケディング批判-消費生活樣式の展開に対するアーケティング批判からの教訓-. 『国際関係研究』国際ビジネス情報学科論. 1999. 20. 2. 187-215
  • 生活様式の変化と小売業態. 中央大学総合政策研究科修士論文. 1999. 38
  • 生活者概念のマーケティング思想への導入と課題. 中央大学院総合政策研究科年報. 1999. 2. 9
more...
Books (2):
  • 都市型生活様式とマーケティング
    同文舘 1996
  • The Progress of Urbanization and Marketing in Japan : Development of Ameican Way of Life and Mass Marketing in Japan
    1996
Education (4):
  • - 2003 Chuo University
  • - 1998 Chuo University Graduate School, Division of Policy Science
  • - 1964 Chuo University Faculty of Law
  • - 1964 Chuo University Faculty of Law
Professional career (2):
  • -
  • -
Work history (6):
  • 2007 - - LEC東京リーガルマインド大学 教授
  • 2006 - - 中央大学 大学院 兼任講師
  • 1998 - 2003 Nihon University College of International Relations
  • 1973 - 1998 産能大学経営研究所研究員・産能大学 教授
  • 1973 - 1998 Sanno University, Researcher Professor
Show all
Committee career (1):
  • 2008 - 国際経営戦略研究学会 戦略経営実践研究会(部会:委員)
Association Membership(s) (3):
国際経営戦略研究学会 ,  日本マーケティング協会 ,  日本商学学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page