Rchr
J-GLOBAL ID:200901010410353966   Update date: Jan. 29, 2006

Nohara Yuriko

ノハラ ユリコ | Nohara Yuriko
Affiliation and department:
Job title: 教授
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (2): 教育学 ,  Education
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • フレーベルとモンテッソーリの教育思想、内容方法についての比較研究
  • Comparative Study on the Educational Theory, Contents and Method of F. Fr(]E88D8[)bel and M. Montessori
MISC (36):
  • 話しことばから書きことばへの育ちをささえる-モンテッソーリ言語教育に学んで-. 愛知江南短期大学研究紀要. 2005. 34
  • Study on the help for development from "Spoken language" to "Written language" on a basis of the childcare practised by leaning the Montessori's method of the language education. The Annual Report of Reseach of Konan Women's Junior College. 2005
  • フレーベルの「恩物」及びモンテッソーリの教具活動の意義について-最近の脳科学研究をふまえた幼児教育への提言にてらしての考察-. 愛知江南短期大学研究紀要. 2002. 31. 99-106
  • On the Significance of Activities Using Frobel's "Die Gabe" and Montessori's Educational Tool-Discussion Talking Account of a Proposal Offered to Infant Education Based on the Recent Study of Brain Science-. The Annual Report of Research of Konan Women's Junior College. 2002. 31. 99-106
  • 子育てのよろこびと方法を広める必要性について. 子どもの遊びと手の労働. 2001. 331. 8-14
more...
Books (14):
  • 「保育実習」
    圭文社 2005
  • Childcare Practicum
    Keibun sha 2005
  • 教育原理
    八千代出版 1996
  • Principles of Education
    1996
  • 保育原理
    圭文社 1993
more...
Works (2):
  • モンテッソーリ教育の一般園への導入
    2001 -
  • Introduction of Montessori's Methods for general Kindergarten
    2001 -
Education (4):
  • - 1972 The University of Tokyo
  • - 1972 The University of Tokyo Graduate School, Division of Education
  • - 1967 The University of Tokyo Faculty of Education
  • - 1967 The University of Tokyo Faculty of Education
Professional career (1):
  • (BLANK)
Committee career (1):
  • 1998 - 2004 日本モンテッソーリ協会(学会) 理事、中部支部長
Association Membership(s) (3):
日本モンテッソーリ協会(学会) ,  日本教育学会 ,  日本保育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page