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J-GLOBAL ID:200901010711998113   Update date: Jan. 31, 2024

Furukawa Ichiro

フルカワ イチロウ | Furukawa Ichiro
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (1): Marketing
Research theme for competitive and other funds  (11):
  • 2008 - 現在 Consumer Behavior in East Asian Markets
  • 1990 - 現在 Brand building and corporate philosophy
  • 1990 - 現在 Emerging e-Community and Marketing Innovation
  • 1990 - 現在 The Pricing Decisions of Japanese Firms : an Empirical perspectives
  • 2016 - 2018 中国消費者の購買行動における不確実性解消プロセスの研究
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Papers (37):
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MISC (2):
  • Assarut Nattapol. Structure of Field Pressure in the Service Encounter : A Qualitative Approach. 2015. 209. 47-63
  • Jin Chunji, Furukawa Ichiro, Shi Zhuomin. Mianzi and consumer behavior in the Chinese market : a literature review. Seijo University economic papers. 2010. 188. 159-175
Books (29):
  • The 1st step to data analysis
    2022 ISBN:9784502436413
  • Traps of Marketing Research
    2018 ISBN:9784641165366
  • モノづくり原論 (共著)
    東洋経済新報社 2012
  • 地域活性化のマーケティング (共著)
    有斐閣 2011
  • 「交流の時」を迎える中越国境地域 (共著)
    新評論 2011 ISBN:9784794808677
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Lectures and oral presentations  (10):
  • 人間関係の類型と面子強度の定量分析
    (マーケティング・サイエンス学会 第95回大会 2014)
  • 欲しくないものをなぜ買うのか?
    (マーケティング・サイエンス学会 第90回研究大会 2012)
  • Evolution or Devolution? Retail Industry in Japan-Brand Power Perspectives for Last 11 Years
    (KDA2012, Korea Distribution Academy 2012)
  • The Current Status and Issues of B2B Marketing in China, from the Perspective of Japanese SMEs
    (2011 Annual Conference of China Marketing Science 2011)
  • "An Empirical Study on Face Need Effects on Advertising of Luxury"
    (JMS中国営銷科学、2010 annual conference of Journal of Marketing Science(JMS) 2010)
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Education (2):
  • - 1988 The University of Tokyo Graduate School, Division of Economics
  • - 1979 The University of Tokyo Faculty of Economics
Professional career (2):
  • 経営学修士 (東京大学)
  • 博士(商学) (一橋大学)
Work history (8):
  • 2019/04 - 現在 Musashino University
  • 2018/04 - 2019/03 Musashino University Faculty of Economics
  • 2000/04 - 2018/03 Hitotsubashi University Graduate School of Commerce and Management Professor
  • 1995/04 - 2000/03 Hitotsubashi University Faculty of Commerce and Management
  • 1998/04/01 - 1999/03/31 カリフォルニア大学ハーススクール客員研究員 カリフォルニア大学 研究員
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Committee career (5):
  • 2023/04 - 現在 Japan Marketing Association Fellow
  • 2021/04 - 現在 日本マーケティング学会副会長
  • 2019/04 - 2021/03 日本マーケティング学会 会長
  • 2015/04 - 2019/03 日本マーケティング学会 マーケティングジャーナル編集長
  • 2012/04 - 2019/03 日本マーケティング学会 副会長
Awards (1):
  • 2019/10 - Japan Marketing Academy JMAC Book of the Year 2019
Association Membership(s) (3):
日本商業学会 ,  日本マーケティング・サイエンス学会 ,  Japan Marketing Academy
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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