Rchr
J-GLOBAL ID:200901010820226694   Update date: Jan. 30, 2024

Wakae Manaka

マナカ ワカエ | Wakae Manaka
Affiliation and department:
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (1): リメディアル英語教育
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2013 - 2017 English Language Program Development in Building Cognitive Skills for Japanese College Students of Lower English Proficiency
Papers (5):
  • Manaka Wakae. The Role of Cooperative Learning in English Education for First Year Students. 2017. 7. 39-45
  • Manaka Wakae. The Case Study of College Remedial Students Teaching to Junior High School Students. 2010. 5. 1. 21-27
  • Manaka Wakae. Effective Use of E-Learning for University Students. 2006. 7. 45-51
  • Manaka Wakae. Remedial English Grammar Class: How to Encourage Students in TOEIC Class Practically. 2005. 5. 59-66
  • MANAKA Wakae. Training English through the use of differences between Japanese subtitles and English scripts of movies. Teaching English through movies : ATEM journal. 2000. 5. 47-57
MISC (7):
  • 間中 和歌江. リメディアルクラスにおける言語学知識を増やすための試み. The Basis 武蔵野大学教養教育部会リサーチセンター紀要. 2019. 9. 279-286
  • Manaka Wakae. Another Approach to TOEIC Test Focusing on CLIL. 2015. 19. 79-84
  • Nakanishi Chiharu, Manaka Wakae. Designing College English Classrooms to Develop Skills in Thinking and Expressing(Intercultural Communicative Competence and English Language Education in a Globalized World). JACET全国大会要綱. 2015. 54. 69-70
  • 間中 和歌江. リメディアル教育が必要な学生の学び直しの可能性を探るー人との関わり合いの中で育つー. 言語文化研究The JAIAS Journal. 2012. 13. 21-27
  • SAKAI Shien, NAKANISHI Chiharu, HISAMURA Ken, KIYOTA Yoichi, YAMAUCHI Mari, MANAKA Wakae, GODA Yoshiko, KOCHIYAMA Akiko, MORINAGA Koji, ASANO Keizo, et al. Perception gaps of English language learning among Japanese college students. 2010. 5. 1. 9-20
more...
Books (4):
  • 『学生主体型授業の冒険2』
    ナカニシヤ出版 2012
  • 『FDを楽しむという発想』
    ナカニシヤ出版 2009
  • Sparkle English Readers
    旺文社 2009
  • 『9.11とアメリカ』
    鳳書房 2008 ISBN:9784902455151
Lectures and oral presentations  (18):
  • コロナ禍後の対面授業に求められるものープレアクティブラーニングにおけるクラスメイトの役割-
    (大学教育学会第45回大会 2023)
  • 本気の学びにつなげるための大学初期教育ー考えて伝える活動が生む自己評価の効果ー
    (日本リメディアル教育学会第17回全国大会 2022)
  • リメディアル英語クラスにおける「プレアクティブラーニング」の実践
    (日本リメディアル教育学会第7回中国・四国支部大会第1回課題研究会 学習支援部会 2019)
  • 「歌で覚える英文法ーリズム解説と図描き歌で進める英文法指導ー」
    (日本リメディアル教育学会第7回関東甲信支部大会 2019)
  • 授業で取り組む学生支援「なるほど」を生み出す大学初期英語教育
    (日本リメディアル教育学会第14回全国大会 2018)
more...
Education (1):
  • 1999 - 2001 Musashino University Graduate School, Division of Language and Culture English Education
Work history (5):
  • 2016/04/01 - 現在 武蔵野大学教養教育 教養教育 准教授
  • 2016/04/01 - 現在 Musashino University Faculty of Human Sciences
  • 2014/04 - 現在 Lecturer
  • 2004/04 - 2016/03 Associate Professor
  • 2001/04 - 2005/03 Lecturer
Association Membership(s) (3):
大学教育学会 ,  日本リメディアル教育学会 ,  大学英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page