Rchr
J-GLOBAL ID:200901011471940801   Update date: May. 26, 2014

Okayama Yoko

オカヤマ ヨウコ | Okayama Yoko
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (6): アイデンティティ ,  言語政策 ,  第二言語教育 ,  Identity ,  Language Policy and Planning ,  Second Language Education
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2007 - 2009 英語習得用多読的シャドーイングの研究と普及
MISC (26):
  • 岡山陽子. 総合科目における多読とシャドーイングの試み-シャドーイングの実施について-. 茨城大学大学教育センター年報. 2007. 第11. 371-378
  • 岡山陽子. 総合英語レベル4のクラスにおける「発表」について-ポスターセッションからパワーポイント使用による発表まで-. 茨城大学大学教育センター年報. 2007. 第11. 357-369
  • 岡山陽子, 阿野幸一, 上田敦子, 佐々木美帆. 第1回(2006年度)JACET(大学英語教育学会)関東支部大会報告. 茨城大学大学教育センター年報. 2007. 第11. 506-507
  • 岡山陽子. FDの重要性再考 -愛媛大学ファカルティ・デベロッパー養成講座より-. 茨城大学大学教育センター年報. 2007. 第11. 537-541
  • 岡山陽子. 国際シンポジウム グローバル化と21世紀の英語教育 -英語教育・ラーナーオートノミー・英語教育専門職の養成における国際的連携-. 茨城大学大学教育センター年報. 2007. 第11. 528
more...
Books (10):
  • 英字新聞で読む国際経済の動き2
    専修大学出版局 2005
  • The global economy in the news 2
    2005
  • 英字新聞で読む国際経済の動き
    専修大学出版局 2002
  • The global economy in the news
    2002
  • 経済ニュースを読む、国内編
    南雲堂 1998
more...
Lectures and oral presentations  (40):
  • 多読を加速させるシャドーイング指導
    (日本多読学会研究集会 2007)
  • The effects of “shadowing” on reading
    (The 33rd JALT International Conference in Tokyo 2007)
  • The effects of “shadowing” on reading
    (The 33rd JALT International Conference in Tokyo 2007)
  • 多読による英語教育-大学での取組から(1年目)
    (日本多読学会「多読による英語教育第3回新人セミナー」 2006)
  • A Gap Between Government Policies and Practices of Cultural Studies Course in Palau?
    (The 27th Annual Ethnography in Education Research Forum 2006)
more...
Professional career (1):
  • 国際基督教大学大学院行政学研究科 行政学修士 (国際基督教大学)
Work history (2):
  • 2007 - -:茨城大学大学教育センター准教授
  • Ibaraki University University Education Center Associate Professor,Domain Chairpersons of Domain of Foreign-language-teaching Study,Faculty of Humanities and Social Sc
Committee career (2):
  • 2007 - 日本植民地教育史研究会 運営委員、編集委員
  • 2007 - 日本多読学会 世話人
Awards (1):
  • 2006 - 茨城大学推奨授業受賞
Association Membership(s) (10):
Inc. ,  Teachers of English to Speakers of Other Languages ,  JALT(全国語学教育学会) ,  JACET(大学英語教育学会) ,  社会言語科学会 ,  日本植民地教育史研究会 ,  日本言語政策学会 ,  日本多読学会 ,  Inc. ,  Teachers of English to Speakers of Other Languages
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page