Research field (5):
Early childhood education and childcare
, Primary/secondary education and curricula
, Education - general
, Aesthetic practices
, Aesthetics and art studies
森田 ゆかり. 保育者養成校における造形表現のオンデマンド遠隔授業で「共感的関係」と「対話的で深い学び」を生み出す試み : 遠隔授業で学生生活が始まった1年生の事例-An Attempt to Produce "Empathic Relationship" and "Deep Interactive Learning" in the On-demand Remote Class of Artistic Expression in an Early Childhood Education College Course : Case Studies of First-Year Students Who Started Their Student Life in the Remote Class. 金城紀要 = Kinjo bulletin / 金城大学短期大学部紀要編集委員会 編. 2022. 46. 29-38
森田 ゆかり, 太田 望. オンデマンド遠隔授業で「共感的関係」を生み出す試み-An Attempt to Draw Forth an "Empathetic Relationship" in On-demand Remote Classes. 金城紀要 = Kinjo bulletin / 金城大学短期大学部紀要編集委員会 編. 2021. 45. 37-46
森田 ゆかり. 「絵を読む会」黎明期の記録 : 「石川幼年美術の会」の挑戦-The Record of the Dawn of "Meetings for Reading Pictures" : Challenge of "Ishikawa Children's Art Association". 金城紀要 = Kinjo bulletin / 金城大学短期大学部紀要編集委員会 編. 2020. 44. 89-98
森田 ゆかり. 保育現場での造形表現活動の課題-The Problem of Art Activities in Kindergartens and Nursery Schools. 金城紀要 = Kinjo bulletin / 金城大学短期大学部紀要編集委員会 編. 2017. 41. 79-88