Rchr
J-GLOBAL ID:200901012118055116   Update date: Feb. 06, 2024

Kuramoto Atsuko

クラモト アツコ | Kuramoto Atsuko
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://www.webits.jp/
Research field  (3): Educational psychology ,  Foreign language education ,  Educational technology
Research keywords  (12): WBT ,  ESP ,  応用言語学 ,  認知心理学 ,  EFL ,  ESL ,  ESPWBT ,  Applied Linguistics ,  Cognitive Psychology ,  CALL ,  EFL ,  ESL
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2020 - 2023 Development of a multifaceted measurement environment for input interfaces
  • 2016 - 2018 Prototype of Interactive English Stories for Tablet Computers Targeting Infants, Children, and the Elderly
  • 2011 - 2013 A study on the impact of the WBT use for EFL learners' class with various proficiency levels
  • 2007 - 2009 A Systematical Study on the EFL Instruction Methods Reading Aloud and Shadowing Utilizing WBT System
  • WBT活用の英語学習環境に関する認知心理学的考察
Show all
Papers (1):
  • KURAMOTO Atsuko, NISHIDA Harumi, ISOBE Yukari, SHIKI Osato. A study on Different Effects of Shadowing with the Help of WBT : The Impact on Learners' Levels of Listening Perception and Comprehension. Language Education & Technology. 2010. 47. 93-111
MISC (28):
  • Hawthorne Timothy Floyd. Upgrade Learners' English Skills with a Textbook for Shadowing(Fostering English Communicative Competence for Peace and Friendship). 2014. 53. 70-70
  • 倉本充子, 氏木道人, 西田晴美, 伊藤佳世子. 音読・シャドーイングを活用した異なる読解指導法間の比較-短期・中期の分析-. SELT. 2008. 31. 37-46
  • 倉本充子. WBTによるShadowing指導のバリエーションとその評価. SELT(関西英語教育学会). 2007. 30. 151-160
  • KURAMOTO, Atsuko, SHIKI, Osato, NISHIDA, Harumi, ITO, Kayoko. Seeking for Effective Instructions for Reading: The Impact of Shadowing, Text-presented Shadowing and Reading-Aloud Tasks. LET関西支部研究集録. 2007. 11. 13-28
  • The process of comprehending GP sentences by Japanese EFL students: a psycholinguistic analysis of eye-movement data. Journal of the Japan Society for Speech Sciences. 2007. 8. 8. 19-43
more...
Works (1):
  • 日本人英語学習者によるガーデンパス文の処理メカニズム:眼球運動データに基づく検討
    2004 -
Education (4):
  • - 2000 Kansai Gaidai University
  • - 2000 Kansai Gaidai University Graduate School, Division of Foreign Language Language and Culture Course
  • - 1976 Doshisha University Faculty of Letters Department of English
  • - 1976 Doshisha University Faculty of Letters Department of English
Professional career (2):
  • PhD (Language and Culture) (Kansai Gaidai University)
  • Master(English) (Kansai Gaidai University)
Work history (9):
  • 2006 - - 広島国際大学 教授
  • 2006 - - Hiroshima International University Professor
  • 2002 - 2005 Hiroshima International University
  • 2002 - 2005 Hiroshima International University Associate
  • 2000 - 2002 Kindai University
Show all
Committee career (5):
  • 2004 - 2007 関西英語教育学会 事務局幹事名簿担当
  • 2004 - 2007 KELES Registration Liaison
  • 2004 - 2006 大学英語教育学会 関西支部リーディング研究会代表
  • 2004 - 2006 JACET Reading Research SIG chair Kwansai Chapter
  • 2005 - - 広島県広警察署協議会委員
Awards (4):
  • 2016/04 - 日本学術振興会 平成28~29年度科学研究費挑戦的萌芽研究 幼児・高齢者対象タブレット端末によるインタラクティブ英語ストーリー開発
  • 2011/04 - 日本学術振興会 平成23~25年度科学研究費基盤研究基盤(C) 習熟度が異なる学習者混在クラスにおけるWBT学習支援システムが及ぼす効果の研究
  • 2007/04 - 日本学術振興会 平成19~21年度科学研究費 基盤(C) 英語自律学習支援システムによる音読・シャドーイング指導の系統的研究
  • 2005 - 松下教育研究財団第12回研究開発助成 フィードバック情報重視型WBT学習支援システムの基礎研究と拡張的開発
Association Membership(s) (7):
日本認知科学会 ,  コンピュータ利用教育協議会 ,  全国語学教育学会 ,  関西英語教育学会 ,  大学英語教育学会 ,  KELES ,  JACET
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page