Rchr
J-GLOBAL ID:200901012830591628   Update date: Feb. 01, 2024

Kojima Etsuko

コジマ エツコ | Kojima Etsuko
Affiliation and department:
Job title: 教授
Research field  (1): Clinical nursing
Research keywords  (2): 成人看護学、基礎看護学 ,  Adult Nursing
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2022 - 2025 認知症高齢がん患者の疼痛マネジメントにおけるシミュレーション教育プログラムの開発
  • 2017 - 2023 認知症を伴う高齢がん患者の疼痛マネジメント教育プログラム-看護師用の開発
  • 2014 - 2017 Development of a pain assessment index aimed at improving the quality of pain management in elderly patients with dementia
  • 2010 - 2011 がん患者・家族のニーズに沿った情報提供支援のためのパイロットスタディ
  • 2007 - 2008 緩和ケアへのギアチェンジ期に有用な情報ニーズの検討
Show all
Papers (4):
  • 小島 悦子, 森口 眞衣, 山田 敦士, 松本 真由美. A大学看護学科1年次生の日常生活スキルとコミュニケーション・スキルの特徴. 日本医療大学紀要. 2015. 1. 7-14
  • 松本 真由美, 山田 敦士, 森口 眞衣, 小島 悦子. エゴグラムを用いたA大学看護学科1年次生の自我状態の分析. 日本医療大学紀要. 2015. 1. 15-23
  • 久賀 久美子, 小島 悦子, 木津 由美子, 森川 由紀. 月経随伴症状に対する温罨法の効果について. 天使大学紀要. 2014. 14. 2. 117-124
  • 川村 三希子, 小島 悦子. 積極的治療が望めなくなった時期を想定した場合のがん体験者の情報ニーズの検討. 日本がん看護学会誌. 2009. 23. 3. 42-51
MISC (14):
  • 川村 三希子, 小島 悦子. 在宅療養中の高齢がん患者のがん疼痛の体験と方略. 日本がん看護学会誌. 2021. 35. 20-28
  • 本吉 明美, 小島 悦子. 看護学生の食への関心を高める教育プログラムの評価. 札幌保健医療大学紀要. 2020. 6. 51-64
  • 小島 悦子, 藤長 すが子, 草薙 美穂. 清拭方法の違いによる皮膚表面pH、汚れの除去、主観への影響. 日本看護技術学会誌. 2018. 17. 43-50
  • 小島 悦子, 菊地 美香. 末梢神経障害のある女性非小細胞肺がん患者の症状体験. 日本医療大学紀要. 2017. 3. 37-46
  • 松本 真由美, 小島 悦子, 藤長 すが子, 吉田 香, 山田 敦士, 森口 眞衣. A大学看護学科1年次生のコミュニケーション・スキルに関する研究 エゴグラム、日常生活スキル尺度、ENDCOREsによる分析. 日本医療大学紀要. 2016. 2. 12-22
more...
Education (4):
  • - 2000 Sapporo Medical University Graduate School of Health Sciences
  • - 2000 Sapporo Medical University
  • - 1998 Sapporo Medical University School of Health Sciences Department of Nursing
  • - 1998 Sapporo Medical University Faculty of Health and Medical Studies
Professional career (1):
  • (BLANK)
Association Membership(s) (4):
JAPANESE SOCIENTY OF PALLIATIVE MEDICINE ,  JAPANESE JOURNAL OF NURSING ART AND CIENCE ,  日本がん看護学会 ,  日本看護科学学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page