Rchr
J-GLOBAL ID:200901012860999079
Update date: Feb. 01, 2024
Tamai Ken
Tamai Ken
Affiliation and department:
Research field (1):
Foreign language education
Research keywords (3):
第2言語習得
, Foreign language teacher education
, Reflective practice
Research theme for competitive and other funds (13):
- 2015 - 2018 Development of teacher educators and mentors in terms of the expression of their emotions and feelings
- 2012 - 2015 Effects of written language (English/Japanese, private/published) on journal writing for teacher development
- 2012 - 2015 An empirical study on the change of teachers' narrative through the process of the reflective practice
- 2009 - 2012 Verification of Conceptual Complexes in Simultaneous Interpreting
- 2009 - 2011 English Language Teacher's Development Through the Use of E-portolio : Facilitating Their Narrative Inquiry in the Classroom
- 2005 - 2007 Examination of Conceptualization Process in Simultaneous Interpreting
- 2005 - 2007 Development of a research method that contributes to teacher development and construction of database for the research of teaching
- 2004 - 2007 Constructing a corpus of films used in English language educational research for the purpose of pragmatic analysis(映画を使った英語教育研究を目的とするコーパスの構築とその語用論的分析)
- 2003 - 2004 Micro-propositional Analysis of Utterance Comprehension Processes Based on Simultaneous Interpretation Data
- 2000 - 2001 Cognitive-Linguistic Study on Translation Delay in Simultaneous Interpretation
- 1998 - 1999 Cognitive-Linguistic Examination of Information Flow in Simultaneous Interpretation
- 1993 - リスニング指導法としてのシャドーイング・授業研究
- Shadowing as a teaching method of Listening
Show all
MISC (40):
-
Graduate school of english language education and research : analysis of in-service teacher questionnaire results. The Kobe City University journal. 2003. 54. 3. 87-103
-
リスニングとシャドーイングの接点に見る新たな指導の視点. 『関西英語教育学会紀要』関西英語教育学会. 2003. 126
-
アクション・リサーチによる授業改善(共著). 兵庫県立教育研修所. 2003. 1-2, 143-157
-
同時通訳の認知過程を探るーシャドーイングの指導効果と音韻ループとの関わり. 『同時通訳における対訳遅延の認知言語学的研究』(研究代表者、船山仲也)平成12-13年度科学研究費補助金(基礎研究(C)(2))研究成果報告書. 2002. 45-70
-
玉井 健, 西村 友美, 田中 深雪. シンポジウム:シャドーイングの有効性をめぐって--外国語教育と通訳教育の視点から (〔日本通訳学会〕第3回年次大会報告). 通訳研究. 2002. 2. 193-210
more...
Books (19):
-
リフレクティブ・プラクティス入門
ひつじ書房 2019 ISBN:9784894769625
-
英語シャドーイング練習帳 : 台本なしのなま音声を聞き取る
コスモピア 2012 ISBN:9784864540230
-
リフレクティブな英語教育をめざして : 教師の語りが拓く授業研究
ひつじ書房 2009 ISBN:9784894764477
-
教師の成長に寄与する外国語授業研究法の開発と重層的研究データベースの構築
玉井健 2008
-
決定版英語シャドーイング超入門 : リスニング力と会話力UP!
コスモピア 2008 ISBN:9784902091571
more...
Professional career (1):
Work history (3):
- 2003/04 - 2019/03 Kobe City University of Foreign Studies Faculty of Foreign Studies professor
- 1995/04 - 2002/03 Kobe Shoin Women's college associate professor
- 1993/04 - 1995/03 Shikoku Gakuin University Department of English Literature
Committee career (1):
Association Membership(s) (1):
Return to Previous Page