Rchr
J-GLOBAL ID:200901014533972976   Update date: Jan. 17, 2024

Shinohara Osamu

シノハラ オサム | Shinohara Osamu
Research field  (1): Economic policy
Research keywords  (10): 情報社会論 ,  平和学 ,  女性学 ,  ビジネス論 ,  現代社会論 ,  Information Studies ,  Peace Studies ,  Women's Studies ,  Business Studies ,  Contemporaly Society Studies
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2001 - 多様性マネジメント
  • 2001 - Diversity Management
  • 1997 - ビジネス・インターンシップについての研究
  • 1990 - ジェンダーイコール社会実現についての研究
  • 多様性マネジメント
Show all
MISC (40):
  • ファミリー・フレンドリー社会の実現に向けて. 広島女学院大学紀要. 2004. 11, 37-57
  • A Study of "Family Friendly Society". The Journal of Hiroshima Jogakuin University. 2004. 11, 37-57
  • 米国中枢同時攻撃・米テロ戦争の「背景」と米国の若者意識. 広島平和教育研究所『平和教育研究』. 2002. VOL.29
  • 学習効果が期待されるインターンシップへの取り組みに向けて. 広島女学院大学生活科学部紀要. 2002. 9, 23-39
  • ビジネスインターンシップ教授法研究-シラバス共同研究と教材共同紀伊発. ビジネス実務論集(日本ビジネス実務学会). 2002. 20, 1-2
more...
Books (6):
  • 男女共同参画社会を超えて:男女平等・ダイバーシティ(多様性)が受容、尊重される社会の確立に向けて
    新水社 2008
  • Comparison of the Currrent Status and Policy of American, Chinese and Japanese Working Women
    2006
  • ビジネス実務の展開(「ビジネス実務演習」)
    樹村房 1999
  • 実務能力の開発とキャリア形成(「ビジネス実務総論」)
    樹村房 1999
  • 21世紀を生きる若者たち-性別役割分業社会から男女共同参画社会へ(「1997年公開講座論集」)
    広島女学院大学総合研究所 1999
more...
Works (17):
  • 米国社会調査
    2004 -
  • Social Research in U.S. of America
    2004 -
  • ビジネスインターンシップ研究
    2002 -
  • 米国社会調査
    2002 -
  • Social Research in U.S of America
    2002 -
more...
Education (4):
  • - 1979 Meiji University
  • - 1979 Meiji University Graduate School, Division of Commerce
  • - 1977 Keio University Faculty of Economics
  • - 1977 Keio University Faculty of Economics
Professional career (1):
  • Master of Commerce (Meiji University)
Committee career (2):
  • 1991 - 2003 日本ビジネス実務学会 理事,中国・四国ブロック運営委員
  • 1996 - 日本平和学会 分科会コーディネーター
Association Membership(s) (4):
日本女性学会 ,  日本ビジネス実務学会 ,  日本平和学会 ,  National Women`s Studies Association
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page