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J-GLOBAL ID:200901014648816080   Update date: Feb. 14, 2024

Nishina Sadafumi

ニシナ サダフミ | Nishina Sadafumi
Affiliation and department:
Research field  (1): Social psychology
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2007 - 2009 広告効果
  • 2007 - 2009 advertising effectiveness
  • 2006 - 消費者行動およびコミュニケーション行動における社会心理学的な応用研究
  • 2006 - 広告の社会的規範効果
MISC (10):
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Books (9):
  • (中国語版)『広告心理』
    電通出版 2008
  • advertising pychology
    Dentsu 2008
  • 『広告心理』
    電通 2007
  • Advertising Psychology
    Dentsu 2007
  • (編著)『昭和・平成期の広告研究論文』
    (財)吉田秀雄記念事業財団 2001
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Works (10):
  • “Regrets of Action and lnaction Across Cultures”
    2003 -
  • 「広報効果調査の分析」『平成14年度広報効果測定手法研究会報告書』(飽戸 弘編)
    2003 -
  • (書評)林 英夫他『体系マーケティングリサーチ事典』
    2001 -
  • 広告研究における「研究方法論」について(共同代表)
    1999 - 2000
  • 「広告効果の枠組み拡大をめざして」
    1999 -
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Education (5):
  • The University of Tokyo Faculty of Letters
  • The University of Tokyo
  • The University of Tokyo
  • The University of Tokyo Faculty of Literature
  • The University of Tokyo Graduate School, Division of Humanities
Professional career (1):
  • 文学修士 (東京大学)
Work history (3):
  • (株)電通 マーケティング企画室部長
  • (株)電通 国際マーケティング部部長
  • (株)電通 研究部調査部研究開発部広告分析部コミュニケーション開発部CI委員会事務局兼務
Awards (4):
  • 2008 - 2008年度日本広告学会賞(教育啓蒙部門)「広告心理」(電通出版)
  • 1991 - 1991年度日本広告学会賞(教育啓蒙部門)「新広告心理」(電通出版)
  • 1984 - 1984年度日本広告学会賞(学術論文部門)「購買行動を組み入れた広告効果予測モデル」
  • 1977 - 1977年度日本広告学会賞(教育啓蒙著作部門)「広告心理」(電通出版)
Association Membership(s) (5):
日本消費者行動研究学会 ,  日本社会心理学会 ,  産業・組織心理学会 ,  日本広告学会 ,  日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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