Rchr
J-GLOBAL ID:200901014723697580
Update date: Feb. 01, 2024
ATSUKO NISHITANI
ニシタニ アツコ | ATSUKO NISHITANI
Affiliation and department:
Research field (2):
Foreign language education
, English linguistics
Research theme for competitive and other funds (3):
- 2019 - 2022 英文復唱テストによる文法習熟度の検証ー処理可能性理論と比較して
- 2013 - 2017 Investigating the order of grammar item difficulty: Using a Rasch analysis and interviews
- 2010 - 2012 A Rasch Analysis of Grammar Item Difficulty
Papers (14):
-
Atsuko Nishitani. Examining Grammatical Difficulty Obtained from Written Tests, Sentence Repetition, and Processability Theory. JACET Kansai Journal. 2020. 22. 68-87
-
Atsuko Nishitani. Comparing the Order of Difficulty and the Order of Appearance in Textbooks: Do Easy Grammar Points Appear Early in Textbooks?. NIDABA. 2019. 48. 80-89
-
Atsuko Nishitani. A Rasch Analysis of TOEIC Reading ItemsTOEIC. 2014. 9. 9. 1-15
-
Atsuko Nishitani. A Rasch Analysis of Grammatical Difficulty : What Influences Item Difficulty? :. JACET Kansai journal. 2014. 16. 50-70
-
NISHITANI Atsuko. A Rasch Analysis of TOEIC Item Difficulty. 2013. 8. 8. 137-144
more...
Books (8):
-
Longitudinal Studies of Second Language Learning
Routledge 2022
-
Key Strategies for Success on the TOEIC L&R Test
2019
-
新訂版 TOEICテスト 文法・読解頻出ポイント
朝日出版社 2018
-
新TOEICテスト文法・読解頻出ポイント
朝日出版社 2008
-
TOEICテスト頻出文法13ポイント
朝日出版社 2003
more...
Lectures and oral presentations (6):
-
授業での到達度が英語の熟達度の伸びに及ぼす影響の検証ー潜在成長曲線を用いた試み
(JACET関西支部大会 2019)
-
Examining the Grammatical Difficulty Order Obtained from a Sentence Repetition Test: Is It in Accord With Processability Theory or the Order Obtained from Written Tests?
(JACET関西支部秋季大会 2018)
-
京都産業大学における共通教育必修英語の新たな展開:【序章】教員主体のFDを基盤とした学生主体の授業
(第21回FDフォーラム 2016)
-
A Rasch Analysis of Grammatical Difficulty: What Influences Item Difficulty?
(JACET関西支部秋季大会 2012)
-
Grammatical Difficulty for Japanese EFL Learners and Processability Theory
(Temple University Applied Linguistics Colloquium 2011)
more...
Education (2):
- - 2012 テンプル大学大学院 言語教育研究科
- - 1994 ブリガムヤング大学大学院 言語教育研究科
Professional career (2):
- 修士 (M.A. in TESL) (ブリガムヤング大学大学院)
- 博士 (教育学) (テンプル大学大学院)
Association Membership(s) (6):
日本言語テスト学会
, 大学英語教育学会 (JACET)
, 関西英語教育学会
, 全国英語教育学会
, 西日本言語学会
, 全国語学教育学会 (JALT)
Return to Previous Page