Rchr
J-GLOBAL ID:200901014723697580   Update date: Feb. 01, 2024

ATSUKO NISHITANI

ニシタニ アツコ | ATSUKO NISHITANI
Affiliation and department:
Research field  (2): Foreign language education ,  English linguistics
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2019 - 2022 英文復唱テストによる文法習熟度の検証ー処理可能性理論と比較して
  • 2013 - 2017 Investigating the order of grammar item difficulty: Using a Rasch analysis and interviews
  • 2010 - 2012 A Rasch Analysis of Grammar Item Difficulty
Papers (14):
  • Atsuko Nishitani. Examining Grammatical Difficulty Obtained from Written Tests, Sentence Repetition, and Processability Theory. JACET Kansai Journal. 2020. 22. 68-87
  • Atsuko Nishitani. Comparing the Order of Difficulty and the Order of Appearance in Textbooks: Do Easy Grammar Points Appear Early in Textbooks?. NIDABA. 2019. 48. 80-89
  • Atsuko Nishitani. A Rasch Analysis of TOEIC Reading ItemsTOEIC. 2014. 9. 9. 1-15
  • Atsuko Nishitani. A Rasch Analysis of Grammatical Difficulty : What Influences Item Difficulty? :. JACET Kansai journal. 2014. 16. 50-70
  • NISHITANI Atsuko. A Rasch Analysis of TOEIC Item Difficulty. 2013. 8. 8. 137-144
more...
Books (8):
  • Longitudinal Studies of Second Language Learning
    Routledge 2022
  • Key Strategies for Success on the TOEIC L&R Test
    2019
  • 新訂版 TOEICテスト 文法・読解頻出ポイント
    朝日出版社 2018
  • 新TOEICテスト文法・読解頻出ポイント
    朝日出版社 2008
  • TOEICテスト頻出文法13ポイント
    朝日出版社 2003
more...
Lectures and oral presentations  (6):
  • 授業での到達度が英語の熟達度の伸びに及ぼす影響の検証ー潜在成長曲線を用いた試み
    (JACET関西支部大会 2019)
  • Examining the Grammatical Difficulty Order Obtained from a Sentence Repetition Test: Is It in Accord With Processability Theory or the Order Obtained from Written Tests?
    (JACET関西支部秋季大会 2018)
  • 京都産業大学における共通教育必修英語の新たな展開:【序章】教員主体のFDを基盤とした学生主体の授業
    (第21回FDフォーラム 2016)
  • A Rasch Analysis of Grammatical Difficulty: What Influences Item Difficulty?
    (JACET関西支部秋季大会 2012)
  • Grammatical Difficulty for Japanese EFL Learners and Processability Theory
    (Temple University Applied Linguistics Colloquium 2011)
more...
Education (2):
  • - 2012 テンプル大学大学院 言語教育研究科
  • - 1994 ブリガムヤング大学大学院 言語教育研究科
Professional career (2):
  • 修士 (M.A. in TESL) (ブリガムヤング大学大学院)
  • 博士 (教育学) (テンプル大学大学院)
Association Membership(s) (6):
日本言語テスト学会 ,  大学英語教育学会 (JACET) ,  関西英語教育学会 ,  全国英語教育学会 ,  西日本言語学会 ,  全国語学教育学会 (JALT)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page