Rchr
J-GLOBAL ID:200901014893250777
Update date: Feb. 01, 2024
Saito Masahide
サイトウ マサヒデ | Saito Masahide
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Research field (3):
Physical and health education
, Educational psychology
, Clinical psychology
Research keywords (4):
スポーツ心理学
, 特別支援教育
, 教育臨床心理学
, hypnosis
Research theme for competitive and other funds (7):
Papers (5):
-
Comparison about the corporal punishment among the students of the physical education in three countries. 2016. 第45巻. 第2号. 93-103
-
後藤彰, 半田勝久, 大橋早津紀, 大山茂, 齋藤雅英. 教員採用候補者選考試験対策講座が学生の態度変化に及ぼす影響 -ステップ式仮説検証型事例検討を参考にして-. 日本体育大学紀要. 2015. 第45巻. 第1号. 13-25
-
佐々木史之, 齋藤雅英. 体育が苦手な小学生の指導に関する事例研究. 環太平洋大学短期大学部紀要. 2014. 25. 51-59
-
尾崎康子, 齋藤雅英, Toth Gabor. 発達障害幼児の親支援におけるアセスメントの予備的検討. 相模女子大学紀要. C, 社会系. 2012. 75. 109-121
-
Changes in maternal affect toward babies of mother with very low birth weight infant. Journal of education and child studies. 2011. 3. 3. 33-40
MISC (5):
-
The Relation of Hypnotic Susceptibility and Authoritarian Personality. 2013. 9. 149-155
-
The Effects of Contact with Intellectual Disabilities on Prejudice. Collected treatises Hamamatsu Gakuin University. 2010. 6. 6. 141-146
-
齋藤雅英, 岡部康成, 杉山真人. 知的障害児(者)に対する態度の構造. 愛媛女子短期大学紀要. 2009. 20. 71-79
-
齋藤雅英, 岡部康成. 催眠感受性における多要因説と二路モデルの検討-DES、GSS、IIIとの関連から-. 日本大学心理学研究. 2007. 28. 1-6
-
齋藤雅英, 室井みや, 三村覚, 工藤多恵, 岡部康成. 後催眠健忘暗示が潜在記憶に与える影響. 愛媛女子短期大学紀要. 2004. 16. 59-67
Books (8):
-
こころの発達によりそう教育相談
福村出版 2018
-
生きる力を育む生徒指導
福村出版 2018
-
乳幼児期における発達障害の理解と支援2 知っておきたい発達障害の療育
ミネルヴァ書房 2016
-
クローズアップ「学校」 :現代社会と応用心理学 1
福村出版 2015
-
はじめて学ぶスポーツ心理学
福村出版 2015
more...
Lectures and oral presentations (7):
-
Different Attitudes towards People with Intellectual Disabilities between Early Childhood Care and Education Teachers and Undergraduate Students
(10th International congress EAMHID(European association for mental health in intellectual disability) 2015)
-
NIRSによる催眠感受性テスト時の脳血流の計測
(日本催眠医学心理学会第61回大会 2015)
-
The Effect of Contact Frequency to People with Intellectual Disabilities on Attitudes
(IASSIDD Europe Congress 2014 / 4th International Association for the Scientific Study of Intellectual and Developmental Disabilities 2014)
-
How to engage fathers to increase their involvement while taking part in early intervention based family support programme
(IASSIDD Europe Congress 2014 / 4th International Association for the Scientific Study of Intellectual and Developmental Disabilities 2014)
-
知的障害児(者)に対する接触経験による偏見の低下2
(日本心理学会第74回大会(岡部康成・齋藤雅英)大阪大学 2010)
more...
Education (2):
- - 2001 日本大学大学院 文学研究科 博士後期課程 心理学専攻
- Nippon Sport Science University Faculty of Sport Science Department of Physical Education
Professional career (2):
Work history (6):
Awards (1):
- 2012/07 - International Association for the Scientific Study of Intellectual Disabilities(IASSID) Best Presentation Award
Association Membership(s) (8):
日本大学心理学会
, 子ども教育学会
, 日本催眠医学心理学会
, 日本スポーツ心理学会
, 日本応用心理学会
, 日本教育心理学会
, 日本心理臨床学会
, 日本精神衛生学会
Return to Previous Page