Rchr
J-GLOBAL ID:200901014893250777   Update date: Feb. 01, 2024

Saito Masahide

サイトウ マサヒデ | Saito Masahide
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (3): Physical and health education ,  Educational psychology ,  Clinical psychology
Research keywords  (4): スポーツ心理学 ,  特別支援教育 ,  教育臨床心理学 ,  hypnosis
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2022 - 2025 注意欠如多動症のある児童生徒における腸内細菌叢と運動能力
  • 2015 - 2018 An international study on early intervention by preventive developmental therapy programs for post-NICU preterm and/or lowbirth- weight infants to prevent motor and cognitive impairments
  • 2014 - 2017 The exercise training program for young children with developmental disabilities
  • 2011 - 2014 Development and Verification of Support Program for Parents of Infant with Developmental Disorder
  • 2010 - 2012 A new scale for hypnotic susceptibility using memory and attention tasks
Show all
Papers (5):
  • Comparison about the corporal punishment among the students of the physical education in three countries. 2016. 第45巻. 第2号. 93-103
  • 後藤彰, 半田勝久, 大橋早津紀, 大山茂, 齋藤雅英. 教員採用候補者選考試験対策講座が学生の態度変化に及ぼす影響 -ステップ式仮説検証型事例検討を参考にして-. 日本体育大学紀要. 2015. 第45巻. 第1号. 13-25
  • 佐々木史之, 齋藤雅英. 体育が苦手な小学生の指導に関する事例研究. 環太平洋大学短期大学部紀要. 2014. 25. 51-59
  • 尾崎康子, 齋藤雅英, Toth Gabor. 発達障害幼児の親支援におけるアセスメントの予備的検討. 相模女子大学紀要. C, 社会系. 2012. 75. 109-121
  • Changes in maternal affect toward babies of mother with very low birth weight infant. Journal of education and child studies. 2011. 3. 3. 33-40
MISC (5):
  • The Relation of Hypnotic Susceptibility and Authoritarian Personality. 2013. 9. 149-155
  • The Effects of Contact with Intellectual Disabilities on Prejudice. Collected treatises Hamamatsu Gakuin University. 2010. 6. 6. 141-146
  • 齋藤雅英, 岡部康成, 杉山真人. 知的障害児(者)に対する態度の構造. 愛媛女子短期大学紀要. 2009. 20. 71-79
  • 齋藤雅英, 岡部康成. 催眠感受性における多要因説と二路モデルの検討-DES、GSS、IIIとの関連から-. 日本大学心理学研究. 2007. 28. 1-6
  • 齋藤雅英, 室井みや, 三村覚, 工藤多恵, 岡部康成. 後催眠健忘暗示が潜在記憶に与える影響. 愛媛女子短期大学紀要. 2004. 16. 59-67
Books (8):
  • こころの発達によりそう教育相談
    福村出版 2018
  • 生きる力を育む生徒指導
    福村出版 2018
  • 乳幼児期における発達障害の理解と支援2 知っておきたい発達障害の療育
    ミネルヴァ書房 2016
  • クローズアップ「学校」 :現代社会と応用心理学 1
    福村出版 2015
  • はじめて学ぶスポーツ心理学
    福村出版 2015
more...
Lectures and oral presentations  (7):
  • Different Attitudes towards People with Intellectual Disabilities between Early Childhood Care and Education Teachers and Undergraduate Students
    (10th International congress EAMHID(European association for mental health in intellectual disability) 2015)
  • NIRSによる催眠感受性テスト時の脳血流の計測
    (日本催眠医学心理学会第61回大会 2015)
  • The Effect of Contact Frequency to People with Intellectual Disabilities on Attitudes
    (IASSIDD Europe Congress 2014 / 4th International Association for the Scientific Study of Intellectual and Developmental Disabilities 2014)
  • How to engage fathers to increase their involvement while taking part in early intervention based family support programme
    (IASSIDD Europe Congress 2014 / 4th International Association for the Scientific Study of Intellectual and Developmental Disabilities 2014)
  • 知的障害児(者)に対する接触経験による偏見の低下2
    (日本心理学会第74回大会(岡部康成・齋藤雅英)大阪大学 2010)
more...
Education (2):
  • - 2001 日本大学大学院 文学研究科 博士後期課程 心理学専攻
  • Nippon Sport Science University Faculty of Sport Science Department of Physical Education
Professional career (2):
  • 修士(心理学)
  • 体育学修士
Work history (6):
  • 2010 - 現在 Sagami Women's University
  • 2009 - 2010 Ehime Women's College
  • 2006 - 2008 Ehime Women's College
  • 2003 - 2006 Ehime Women's College
  • 2001 - 2003 Nihon University College of Humanities and Sciences
Show all
Awards (1):
  • 2012/07 - International Association for the Scientific Study of Intellectual Disabilities(IASSID) Best Presentation Award
Association Membership(s) (8):
日本大学心理学会 ,  子ども教育学会 ,  日本催眠医学心理学会 ,  日本スポーツ心理学会 ,  日本応用心理学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本心理臨床学会 ,  日本精神衛生学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page