Rchr
J-GLOBAL ID:200901015739389084
Update date: Nov. 07, 2022
Koyama Shoko
コヤマ ショウコ | Koyama Shoko
Affiliation and department:
Research field (1):
Early childhood education and childcare
Research keywords (3):
幼児教育
, Childhood Care
, early childhood care and education
Research theme for competitive and other funds (1):
Papers (20):
-
小山祥子. 新型コロナウイルスによる休園中の園対応と園児の生活. 駒沢女子短期大学研究紀要. 2021. 54. 1-17
-
小山祥子. 2017年告示「幼稚園教育要領」「保育所保育指針」「幼保連携型認定こども園教育・保育要領」の改訂内容についての一考察. 駒沢女子短期大学研究紀要. 2018. 51. 9-23
-
小山祥子, 村野かおり. 教育実習における実習評価と自己評価の差異に関する研究. 駒沢女子短期大学研究紀要. 2017. 50. 81-90
-
A Study of the Child Rearing Environment as reflected in Advertisements from 1923 to 1926 in the journal "The Century of the Child". 2017. 50. 50. 13-22
-
Shoko Koyama. A Consideration of the Cultural Background to Child Education in the Hashemite Kingdom of Jordan; A Survey of Attitudes of Kindergarten Teachers and Parents. The Japanese Journal of Child Education. 2017. 24. 48-55
more...
MISC (1):
-
小山祥子. ヨルダン・ハシェミット王国の幼児教育に関する研究II. 平成25年度女子教育・基礎教育分野における国際調査報告書. 2014. 47-60
Books (23):
-
MINERVA はじめて学ぶ教職20 幼児教育
ミネルヴァ書房 2020
-
幼稚園教諭・保育士のための現代保育者論
大学図書出版 2019
-
保育方法の探究(改訂版)
大学図書出版 2019
-
SDGs時代の教育-すべての人に質の高い学びの機会を
学文社 2019
-
子どもの心によりそう保育者論(改訂版)
福村出版 2018
more...
Lectures and oral presentations (35):
-
コロナ禍における子どもをとりまく環境の変化とサポート
(株式会社コマーム マターナルサポート講座 2021)
-
幼児期の子どもの成長と親のかかわり
(東京都稲城市親と子の教室 2020)
-
文化としての保育-他国の保育から学ぶ-
(東京都仏教保育協会ゼミナール 2019)
-
子どもの今は一生のたからもの-今、幼児教育に何が求められているのか-
(駒沢女子短期大学付属こまざわ幼稚園父母の会講演会 2019)
-
幼児の言葉の世界
(駒沢女子短期大学付属こまざわ幼稚園父母の会講演会 2018)
more...
Education (4):
- 2012 - 2015 お茶の水女子大学大学院 人間文化創生科学研究科 人間発達科学専攻 児童・保育学コース
- 2000 - 2002 Kyorin University
- 1995 - 2000 Tamagawa University College of Humanities
- 1981 - 1983 Aoyama Gakuin Women's Junior College
Professional career (1):
Work history (7):
Committee career (5):
- 2019/04 - 現在 社会福祉法人稲城市福祉会 評議員
- 2019/04 - 2021/03 東京都稲城市子ども・子育て会議 委員
- 2018/04 - 2021/03 東京都稲城市第5ブロック地域教育懇談会 運営委員
- 2018/04 - 2021/03 東京都私立幼稚園協会 地区長会委員
- 2014/01 - 2017/03 公益財団法人東京都福祉保健財団 保育人材育成研修委員会委員
Association Membership(s) (1):
Return to Previous Page