Rchr
J-GLOBAL ID:200901016032011480   Update date: Apr. 17, 2024

Date Masaki

ダテ マサキ | Date Masaki
Research field  (1): Science education
Research keywords  (8): Task, Drill ,  タスク,ドリル ,  Task,Feedback ,  タスク,フィードバック ,  Writing,Feedback ,  ライティング,フィードバック ,  Awareness Enhancement, Retention ,  気づきの効果,保持
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2018 - 同じタスクを繰り返す練習の有効性に影響を与える要因に関する研究
  • 2016 - 言語知識の手続き化に対するタスク繰り返しの効果を高めるための形式指導に関する研究
  • 2015 - 言語知識の手続き化に対するタスク繰り返しの効果を高めるための形式指導に関する研究
  • 2010 - リハーサルからタスク運用に転移する正確さに影響を及ぼす要因に関する研究
  • 2009 - リハーサルからタスク運用に転移する正確さに影響を及ぼす要因に関する研究
Show all
Papers (23):
  • 伊達正起, 内藤元彦. 中学校におけるALTとのティーム・ティーチングを有効にする実践的取り組み. 福井大学教育・人文社会系部門紀要. 2019. 3. 31-41
  • D. Jones, M. Date, A. Honda. Reflections on a class focusing on improving teacher-learners' awareness and abilities in English communication and classroom English. 福井大学初等教育研究. 2018. 4. 43-58
  • 伊達正起, 本田安都子, 中村太一, ディラン ジョーンズ. 教室英語に対する大学生の認識に関する考察-小学校教員養成課程の学生に焦点をあてて-. 福井大学初等教育研究. 2017. 2. 2. 47-55
  • 伊達正起. 発話中の学習者の言語形式への意識を高める手立てとは?. 中部地区英語教育学会紀要. 2017. 46. 25-32
  • M. Date. The influence of timing of form instruction during practice using task repetition on task performance. 全国英語教育学会紀要. 2017. 28. 97-112
more...
MISC (18):
  • M.Date. The Effect of Task Repetition With Noticing on Proceduralization of Linguistic Knowledge. 全国英語教育学会紀要. 2013. 24. 109-124
  • M.Date, S.Takatsuka. The Effect of Task Repetition and Noticing of Forms on Proceduralization of Linguistic Knowledge. 教育実践学論集. 2013. 14. 89-101
  • DATE Masaki, TAKATSUKA Shigenobu. Effects of Task Repetition on Oral Performance of the Same Task and a New Task of the Same Type. ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan. 2012. 23. 23. 345-360
  • 伊達 正起. 学習者の気づきと理解に焦点をあてたペア・トーキング活動. 中部地区英語教育学会紀要. 2010. 39. 205-212-212
  • 伊達 正起. タスク運用時に再使用される英語に対するリハーサルの効果. 中部地区英語教育学会紀要. 2009. 38. 405-412-412
more...
Books (7):
  • 小学校英語教育ハンドブックー理論と実践ー
    東京書籍 2020
  • 英語教育論文執筆ガイドブック-ジャーナル掲載に向けたコツとヒント
    大修館書店 2020 ISBN:9784469246391
  • 第二言語習得論と英語教育の新展開
    金星堂 2020 ISBN:9784764711990
  • Vivid English Expression II New Edition
    2018
  • Vivid English Expression I New Edition
    2017
more...
Lectures and oral presentations  (7):
  • The Effects Of A First Task Performance In L1 During Practice Using Task Repetition For Developing L2 Speaking Skill
    (The Applied Linguistics Conference 2019 2019)
  • Effectiveness Of L1 Use For Conceptualization In Repeating Oral Narrative Tasks
    (2019)
  • 英語教育研究法セミナーI
    (中部地区英語教育学会静岡大会 2018)
  • ALTとの指導と評価
    (中部地区英語教育学会長野大会 2017)
  • タスク繰り返しと形式指導を使った練習の効果-形式指導のタイミングの影響に関して-
    (全国英語教育学会埼玉研究大会 2016)
more...
Works (5):
  • 地域における教科中核教員養成・研修と連動した教育現場との協働による教員養成学部における実践的カリキュラム開発とその実証的研究
    2014 - 2015
  • 言語知識の手続き化に対するタスク繰り返しの効果を高めるための形式指導に関する研究, 基盤研究(C)(一般)
    2014 -
  • リハーサルからタスク運用に転移する正確さに影響を及ぼす要因に関する研究, 基盤研究(C)(一般)
    2010 -
  • 気づかせ方の違いと気づきの強化の仕方の違いが気づきの保持に及ぼす影響の研究, 若手研究(B)
    2005 -
  • 自由英作文に対するフィードバックおよびドリルが形式上の正確さにもたらす効果の研究, 奨励研究(A)
    2001 -
Education (3):
  • 2011 - 2014 Hyogo University of Teacher Education
  • - 1992 Other
  • - 1990 Osaka Kyoiku University
Professional career (3):
  • 博士(学校教育学)
  • 修士(教育学)
  • Master of Teaching English as a Second Language
Work history (1):
  • 1993/04 - 1998/09 1993-1998 Fukui National College of Technology, lecturer
Committee career (5):
  • 2014 - 大学英語教育学会 一般会員
  • 2010 - 小学校英語教育学会 理事
  • 2009 - 中部地区英語教育学会 運営委員
  • 1997 - 全国英語教育学会 一般会員
  • 1997 - 日本児童英語教育学会 査読委員
Awards (3):
  • 2017/08/19 - The Japan Society of English Language Education The 2017 Best Research Article The Influence of Timing of Form Instruction During Practice Using Task Repetition on Task Performance
  • 2010/06 - 中部地区英語教育学会 中部地区英語教育学会賞 実践報告部門賞
  • 2008/06 - 中部地区英語教育学会 中部地区英語教育学会賞 論文部門賞
Association Membership(s) (5):
全国英語教育学会 ,  中部地区英語教育学会 ,  日本児童英語教育学会 ,  小学校英語教育学会 ,  大学英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page