Rchr
J-GLOBAL ID:200901016132007588
Update date: Mar. 31, 2024
Yazawa Hisashi
ヤザワ ヒサシ | Yazawa Hisashi
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Experimental psychology
Research keywords (2):
動物の学習と記憶
, Animal Learning and Memory
Research theme for competitive and other funds (4):
- 1995 - ラットの放射状迷路における数的弁別及びチャンキングに関する認知的研究
- 1993 - ラットの系列パターン学習における短い試行間間隔による文節化に関する認知的研究
- Counting in rats
- Reinforcement Pattern learning in rats
MISC (53):
-
Yazawa Hisashi. Classmate's Responses to the Non-Attendance Students in Elementary and High Schools. BULLETIN OF NAGOYA COLLEGE. 2024. 62. 87-99
-
Hisashi Yazawa. Classmate's Responses to the Non-attendance Students in Junior Higth School. Bulletin of Nagoya College. 2023. 61. 77-91
-
矢澤 久史. ラットにおける系列学習の展開(7)-90年間の歩み-. 名古屋短期大学研究紀要. 2020. 58,. 15-34
-
矢澤 久史. 指導者の教え方がスポーツ選手のやる気に及ぼす影響. 名古屋短期大学研究紀要. 2019. 57,. 15-25
-
矢澤 久史. ラットにおける系列学習研究の動向(6)-Fountain,S.B.の研究を中心に-. 名古屋短期大学研究紀要. 2018. 56,. 193-210
more...
Books (8):
-
動物の系列学習心理学
三恵社 2020
-
心理学実験を学ぼう
金剛出版 2010
-
動物の行動と心理学
教育出版 1991
-
Animal Behavior and Psychology
1991
-
動物の認知学習心理学
北大路書房 1990
more...
Education (4):
- - 1985 筑波大学大学院博士課程 心理学研究科 心理学専攻
- - 1985 University of Tsukuba Graduate School, Division of Psychology
- - 1980 University of Tsukuba
- - 1980 University of Tsukuba Second Cluster of College
Professional career (1):
- (BLANK) (University of Tsukuba)
Work history (9):
- 2014/04 - 現在 Nagoya College Department of Liberal Arts
- 2007/04 - 2014/03 Tokai Gakuin University Graduate School School of Human Relations
- 2007/04 - 2014/03 Tokai Gakuin University Faculty of Human Relations, Department of Psychology
- 1998/04 - 2007/03 東海女子大学大学院文学研究科 教授
- 1994/04 - 2007/03 東海女子大学 人間関係学部心理学科 教授
- 1988/04 - 1994/03 東海女子大学文学部 助教授
- 1988 - 1994 Tokai Women's College Faculty of Letters, Assistant Professor
- 1985/04 - 1988/03 東海女子大学文学部 講師
- 1985 - 1988 Tokai Women's College, Faculty of Letters, Lecturer
Show all
Association Membership(s) (5):
心理臨床学会
, 東海心理学会
, 日本教育心理学会
, 日本動物心理学会
, 日本心理学会
Return to Previous Page