Rchr
J-GLOBAL ID:200901016665684158   Update date: Jun. 25, 2009

Fujiki Taizo

フジキ タイゾウ | Fujiki Taizo
Affiliation and department:
Research field  (1): Sports science
Research keywords  (2): 体育方法学 ,  Sports Methodology
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 6人制フットボールに関する研究
  • 女子タッチフットボールに関する研究
  • Study on 6-man football in the US
  • Study on Women's Touch Football
MISC (21):
  • 女子タッチフットボール競技V-試会期の効果的練習方法についての一考察. 聖和大学論集-教育学系-第30号A-. 2002. 15
  • フラッグフットボールに関する一考察(その2)-米国における大学競技参加者の実態について-. 聖和大学論集-教育学系-第28号A. 2000. 28
  • Survey of Collegiate Intramural Flag Football Participants in US Pacific Northwest. Seiwa College Bulletin-Studies in Education-Vol.28A/137-148. 2000. 28
  • フラッグフットボールの指導に関する一考察〜Spokane YMCA Youth Footballを例として〜. 聖心大学論集-教育学系-第27号A. 1999. 27. A. 189-199
  • Study of Coaching Flag Football-Youth Football at Downtown YMCA in Spokane. Seiwa College Bulletin-Studies in Education Vol. 27-A. 1999. 27. A. 189-199
more...
Books (2):
  • 新しい大学体育を求めて-聖和大学の試み-
    青年の健康と運動(共著)現代教育社 1995
  • Case study-Challenging a new progam in Seiwa College Physical Education
    1995
Works (4):
  • アメリカのバスケットボールの動向についての一考察II -ヨーロッパにおけるアメリカ・バスケットボール-
    1992 -
  • The Study of American Basketball ; Its exporting players into the European Basketball World
    1992 -
  • アメリカのバスケットボールの動向についての一考察 -国際化の狙い手としてのアメリカ バスケットボール-
    1991 -
  • The Study of American Basketball ; The forerunner of the International Basketball World
    1991 -
Education (4):
  • - 1988 University of Tsukuba Master's Program in Health and Sport Sciences
  • - 1988 University of Tsukuba Graduate School, Division of Physical Education
  • - 1983 ウェイクフォレスト大学 教養学部 一般体育学専攻
  • - 1983 Wake Forest University Faculty of Liberal Arts General Physial Education Major
Professional career (2):
  • (BLANK)
  • (BLANK)
Association Membership(s) (5):
日本保育学会 ,  Physical Education Recreation & Dance ,  American Alliance for Health ,  日本スポーツ方法学会 ,  日本体育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page