Rchr
J-GLOBAL ID:200901016821055719   Update date: Mar. 26, 2024

KUIDA Naoyuki

クイダ ナオユキ | KUIDA Naoyuki
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): English linguistics
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2019 - 2023 英語経済学オンライン教材COREプロジェクトを用いた経済教育と英語教育の連携
  • 2016 - 2019 A Study of Cooperative Education Based on Vocabulary Comparison between English Economics Texts and English Textbooks of Japanese Education
Papers (7):
  • Naoyuki Kuida. Fundamental Research on a New type of English Economics Textbook for University Students - Based on their English Vocabulary. The Korean Journal of Economic Education. 2019. 26. 2. 57-72
  • Naoyuki Kuida. A Vocabulary Comparison Between Japanese High School English Textbooks and Online Economics Resource. The Korean Journal of Economic Education. 2018. 25. 2. 107-125
  • Kuida Naoyuki. An attempt to introduce CORE project to Japan. The Journal of Economic Education No.37, September, 2018. 2018. 37. 92-97
  • 久井田 直之. コロケーションから見た中間構文の容認性. 研究紀要 第77号. 2015. 77. 255-265
  • Naoyuki Kuida. MODAL VERBS AND SEMI-MODAL VERBS: A CORPUS-BASED COMPARISON. 2006
more...
MISC (1):
  • 久井田 直之. 経済学英語の特徴語の抽出に関する試み-ミクロ経済学を例に-. 研究紀要. 2015. 79. 43-49
Books (1):
  • とっておき! 魅せる! 英語授業プラン 思考プロセスを重視する[中学校・高校]CLILの実践 教科の学習内容を深め、英語力を磨く指導法
    明治図書出版 2020 ISBN:418387713X
Lectures and oral presentations  (35):
  • 英語既習語彙指数を用いた英語教育と経済学教育の融合 -CORE-Econ ガイドブックを例に-
    (JACET 第 11 回英語教育セミナー 2024)
  • 英語経済学ガイドブック作成の最終報告
    (経済教育学会 春季研究集会 2024)
  • How to teach and learn “The Economy” in Japan - An attempt to use a guidebook
    (TeachECONference2023 2023)
  • CORE-ECONの英語分析(英語教育の視点から)
    (経済教育学会 第38回全国大会 2022)
  • How a guidebook for English and economics learning has been developed - with some contribution to learning process -
    (Freiburg 2021, AEEE Association for European Economic Education 2021)
more...
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page