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J-GLOBAL ID:200901016985748847   Update date: Mar. 26, 2024

Sato Eisaku

サトウ エイサク | Sato Eisaku
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (3): Consumer Behavior ,  Marketing Science, Marketing Models ,  Marketing Marketing Science Marketing Models Consumer Behavior Data Mining
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2020 - 2025 (課題番号20K01987)複数商品カテゴリ購買を考慮した購買行動の統合モデルに関する研究
  • 2023 - 2024 (共同研究)品揃え・ISP要因が購買行動に及ぼす影響とそのカテゴリ間差異に関する研究
  • 2015 - 2020 A study of organizing models of store visiting and in-store purchasing behavior.
  • 2015 - 2020 (課題番号15K03722)小売施策の影響を考慮した店舗選択行動モデルに関する基礎研究
  • 2009 - 2014 Study of equilibrium problems and its application to optimization problems
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Papers (36):
  • Daisuke NOGIWA, Eisaku SATO. Research on the Promotion Effect of Online Flyers by ID-POS Data. The JAPANESE JOURNAL of BEHAVIORMETRICS. 2022. 49. 1. 3-13
  • SATO, Eisaku. An Integrated Purchase Behavior Model Considering Interarrival Time and Category Purchase Incidence. The Journal of Marketing and Distribution. 2021. 52. 6. 40-53
  • NOGIWA, Daisuke, SATO, Eisaku. Investigation Shopping Visit Timing Considering Individual Consumers’ Heterogeneity. Man and Universe. 2019. 5. 1. 96-102
  • 佐藤 栄作. Customer Heterogeneity in the Effect of Assortment Changes on Category Purchase Incidence. 流通情報. 2019. 51. 1. 58-73
  • 佐藤 栄作. Assessing the Time-varying Effects of Assortment Changes on Buying Behavior. 流通情報. 2018. 50. 1. 54-66
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MISC (1):
  • 佐藤 栄作. 田島義博先生の思い出とお教えいただいたこと (故田島義博名誉会長 追悼号) -- (特集:田島義博先生と私の流通研究). 流通情報. 2006. 443. 39-41
Books (11):
  • データマイニング手法3訂版:探索的知識発見編
    海文堂出版 2014
  • データマイニング手法3訂版:予測・スコアリング編
    海文堂出版 2014
  • ブランド評価手法 : マーケティング視点によるアプローチ
    朝倉書店 2014 ISBN:9784254295054
  • マーケティング・経営戦略のビジネス数理
    朝倉書店 2009
  • マーケット・セグメンテーション-購買履歴データを用いた販売機会の発見-
    白桃書房 2008
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Lectures and oral presentations  (28):
  • 来店間隔・カテゴリ購買生起・購入量選択の統合モデルに関する研究 -3カテゴリへの拡張とその実証研究
    (南山大学経営研究センター主催 2023年度消費者行動ワークショップ 2024)
  • 来店間隔・カテゴリ購買生起・購入量選択の 相互依存性に関する研究
    (日本マーケティング・サイエンス学会第114回研究大会 2023)
  • 来店間隔とカテゴリ購買回数の相互依存性に関する研究
    (日本マーケティング・サイエンス学会第113回研究大会 2023)
  • マーケティングとマーケティング・サイエンス
    (柏の葉アカデミア講座 2022)
  • 異時点間における消費者内の異質性を考慮した購買行動に関する研究
    (日本マーケティング・サイエンス学会第111回研究大会 2022)
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Education (3):
  • 2000 - 2004 The University of Tokyo
  • 1997 - 1999 University of Tsukuba
  • 1984 - 1988 Chiba University Faculty of Law and Economics Department of Law
Professional career (2):
  • Master of Business Administration (University of Tsukuba)
  • 博士(学術) (東京大学)
Work history (8):
  • 2017/04 - 現在 Chiba University
  • 2014/04 - 2017/03 Chiba University
  • 2009/04 - 2014/03 Chiba University Faculty of Law and Economics
  • 2007/04 - 2009/03 Chiba University Faculty of Law and Economics
  • 2004/10 - 2007/03 Chiba University Faculty of Law and Economics
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Association Membership(s) (5):
The Behaviormetric Society of Japan ,  Japan Association for Consumer Studies ,  The Operations Research Society of Japan ,  Japan Institute of Marketing Science ,  Japan Promotional Marketing Society
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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