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J-GLOBAL ID:200901017374769640   Update date: Jan. 30, 2024

Okano Masao

オカノ マサオ | Okano Masao
Affiliation and department:
Job title: Professor
Other affiliations (1):
  • Bunkyo University  Graduate School of Information and Communication, Graduate School of Information and Communication 
Homepage URL  (1): http://open.shonan.bunkyo.ac.jp/~okano
Research field  (2): Linguistics ,  Cognitive sciences
Research keywords  (5): 言語心理学 ,  コミュニケーション論 ,  記号論 ,  言語学 ,  Psycholinguistics
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2022 - 2025 視覚伝達力のあるヘルスラベルの表示形式:アイトラッキングによる実験的研究
  • 2018 - 2022 Attentional and emotional responses to advertising based on consumer characteristics: An analysis using two biometric measures
  • 2013 - 2016 Evaluation of advertisement websites based on consumer's visual search behavior
  • 2011 - 2013 Influence of the informative value of advertising on consumers' attention and attitude
  • 2008 - 2010 広告表現が広告に対する態度に及ぼす影響
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Papers (52):
  • An Eye-tracking Analysis of Responses to Self-administered Questionnaires (1): Research Trends and Positioning of this Study. 2023. 27. 1-35
  • Executional elements, that, attract consumer attention in food, packaging, An eye-tracking analysis. Executional elements that attract consumer attention in food packaging: An eye-tracking analysis. 2022. 8. 1
  • Attention to a celebrity's face in a commercial: An eye-tracking experiment. 2022. 26. 1-7
  • Executional elements of a TV commercial that attract the attention of consumers with rational purchasing attitudes: an eye-tracking analysis. 2021
  • The Effect of Teaser Advertisement on Consumer Attention to the Product. 2021. 22
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Books (14):
  • ピアジェ入門 活動と構成: 子どもと学者の認識の起源について
    三和書籍 2021
  • わかりやすいコミュニケーション学--基礎から応用まで改訂版(編著)
    三和書籍 2008 ISBN:9784862510310
  • ピアジェの教育学(J.ピアジェ著の共訳)
    三和書籍 2005
  • わかりやすいコミュニケーション学--基礎から応用まで(編著)
    三和書籍 2004
  • 新版現代学校教育大事典(項目執筆)
    ぎょうせい 2002
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Lectures and oral presentations  (13):
  • An Empirical Analysis of the Framing Effect on Sales Incentives: A Comparison of the Expressions of Free Bonus and Discount
    (ICPS2023 2023)
  • 小笠原母島産カカオによるチョコレートのイメージ:消費者特性による相違
    (島嶼コミュニティ学会第12回研究大会 2022)
  • Influence of Consumer Purchasing Attitude on the Attention to Faces of TV Commercial Characters
    (ICP2020+ 2021)
  • Consumer attention on the mystery element in teaser advertisement
    (Eurosense2020 2020)
  • 視聴者特性によるテレビCMへの情動反応- GSR(皮膚電気反応)を用いて -
    (2019)
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Education (2):
  • - 1990 University of Tsukuba
  • - 1982 University of Tsukuba Second Cluster of College
Work history (7):
  • 2021/04 - 2023/03 文教大学情報学部メディア表現学科長
  • 2017/04 - 2019/03 Bunkyo University
  • 2013/04 - 2017/03 文教大学大学院情報学研究科 専攻長
  • 2011/04 - 2015/03 Bunkyo University
  • 2008/04 - 2011/03 Bunkyo University
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Association Membership(s) (6):
日本島嶼学会 ,  日本行動計量学会 ,  情報コミュニケーション学会 ,  日本広告学会 ,  日本出版学会 ,  計量国語学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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