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J-GLOBAL ID:200901017551268355   Update date: Sep. 01, 2022

MASATAKA YAMADA

ヤマダ マサタカ | MASATAKA YAMADA
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://www.cc.kyoto-su.ac.jp/~myamada/index.html
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (3): 経営学 ,  商学 ,  Diffusion Adoption Innovation Innovativeness
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2015 - 2018 ICT環境における消費者のイノベーション採用の研究:イノベーターを起点として
  • 2011 - 2013 Development and application of consumer innovativeness scale, Scientific Research (C) #23530550
  • 2007 - 2009 Research of Adoption and Diffusion of New Product
  • インターネットと流通
  • 新製品普及パターンの分類
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Papers (4):
MISC (36):
  • YAMADA MASATAKA. The Ubiquitous Model for Dynamic Diffusion of Information Technology. Discussion Paper, Center for Data Science and Service Research, Graduate School of Economic and Management,Tohoku University. 2015. 36. 1-51
  • One’s Innovativeness and Adoption Time of an Innovation. INFORMS 30th Annual Marketing Science Conference, Sheraton Vancouver Wall Centre Hotel, Vancouver, British Columbia, CANADA. 2008. p. 4, TA05 Issues in New Product Adoption
  • Innovativeness Measure and Forecasting Adoption Time of Innovation. INFORMSツꀀAnnual Meeting 2007. 2007. p. 308, WA38 Marketing III
  • A Basic Model for Identifying Adopter’s Category (Adoption Time) with Personality Score. Marketing Science Conference 2005, Emory University, Atlanta Georgia, Society for Marketing Science, INFORMS. 2005
  • パーソナリティ・スコアを用いた採用時期予測モデル. 日本マーケティング・サイエンス学会,第78回研究大会於:法政大学. 2005
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Books (7):
  • Analyses of ICT Innovations: Interactions between Industries, Firms, and Consumer Behaviors
    Minerva Shobo 2012
  • Learning Management
    Minerva Shobo 2008
  • Management Paradigms in Cyberspace Era
    Dobunkan 1998
  • エンタ-プライズ・総合マネジメント演習指導書(共著)
    名古屋商科大学 1991
  • エンタ-プライズ・総合マネジメント演習(共著)
    名古屋商科大学 1991
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Works (4):
  • 米国大学等視察調査報告書第3報
    1985 -
  • U. S. Business School Report, No. 3
    1985 -
  • 米国・カナダ大学視察調査報告書第2報(共著)
    1984 -
  • U. S. and Canadian Business School Report, No. 2
    1984 -
Education (6):
  • - 1983 ニューヨーク大学大学院 経営学研究科 PhD
  • - 1983 GRADUATE SCHOOL OF BUSINESS ADMINISTRATION NEW YORK UNIVERSITY Graduate School, Division of Administration QUANTITATIVE ANALYSIS AND MARKETING
  • - 1980 ニューヨーク大学大学院 経営学研究科 Mph
  • - 1975 オクラホマ州立大学 MBA
  • - 1964 The University of Electro-Communications Faculty of Electro-Communications Department of Electronic Engineering
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Professional career (4):
  • Ph. D. (New York University, Stern School of Business)
  • Master of Business Administration (OKLAHOMA STATE UNIVERSITY)
  • MPh (New York University)
  • 工学士 (電気通信大学)
Work history (7):
  • 2010 - 現在 Nagoya University of Commerce and Business
  • 2010 - 現在 Kyoto Sangyo University
  • 1995 - 2010 Kyoto Sangyo University Graduate School of Division of Management
  • 2004 - 2005 Visiting Scholar, College of Business, State University of New York at Stony Brook
  • 1983 - 1995 名古屋商科大学経営情報学研究科・経営情報学部教授
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Committee career (1):
  • 2001 - 2002 日本マーケティング・サイエンス学会 監事
Association Membership(s) (3):
日本マーケティング・サイエンス学会 ,  米国統計学会(THE AMERICAN STATISTICAL ASSOCIATION) ,  経営科学学会(Institute for Operations Research and the Institute of Management Sciences)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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