Rchr
J-GLOBAL ID:200901017632961551   Update date: Sep. 24, 2022

Bando Tadashi

バンドウ タダシ | Bando Tadashi
Research field  (3): Ecology and environmental science ,  Biodiversity and systematics ,  Science education
Research keywords  (1): Plant Taxonomy
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2006 - 2007 「生きもの同士のつながり」の教材としてのダンゴムシを用いた理科実験の開発
Papers (11):
  • 岩村 伸一, 坂東 忠司, 松良 俊明, 梁川 正, 中島賢也, 小林祐司, 田渕春三, 武蔵野實, 山内朋樹. 京都教育大学植栽計画策定に向けて. 環境教育研究年報第19号. 2011. 19. 141-164
  • Seminar in Garden Design, "Creating a Forest" 7 On Kyoseien Garden (2). 2008. 16. 16. 115-130
  • Studies on the Anti-tumor Activity of Catechin and the Potential of Green Tea as a Teaching Material. 2005. 13. 13. 113-121
  • 沖花 彰, 芝原 寛泰, 武蔵野 實, 坂東 忠司. 大学生の学力度調査. フォーラム理科教育. 2004. 6. 31-42
  • Flora of Ogura-ike Reclaimed Land in Kyoto Prefecture. Annual Report of Researches in Environmental Education. 2001. 9. 9. 85-99
more...
MISC (17):
  • 梁川 正, 中西洋子, 湯川夏子, 坂東忠司, 茶木 正. 持続可能な環境と社会のために貢献できる教員の育成-地域社会と連携した「食の循環とエネルギーの循環」の教育の推進-. 平成22年度京都教育大学教育研究改革・改善プロジェクト経費成果報告書. 2011
  • 坂東忠司, 岡林昌朋. 『私の好きな木』あなたも木と話してみませんか?. 京都総合学習研究会. 2002
  • 坂東忠司, 長谷川真. ミズワラビを用いた生活史の教材化と実践報告. フォーラム理科教育. 2001
  • 坂東忠司, 浜崎敦史. RGBカラー分解を用いた紅葉の観察. フォーラム理科教育. 2001
  • 園山博, 坂東忠司. ホウネンエビとその遊泳脚に付着する藻類を利用した教材の開発. 生物教育. 2001
more...
Lectures and oral presentations  (1):
  • 私の好きな木と五感や学力の育ち
    (日本理科教育学会第57回全国大会(愛知教育大学) 2007)
Education (2):
  • - 1982 Hiroshima University Graduate School, Division of Natural Science Botany
  • - 1976 Ehime University Faculty of Science Biology
Professional career (1):
  • Doctor of Science (Hiroshima University)
Work history (3):
  • 2006/04/01 - 現在 KYOTO UNIVERSITY OF EDUCATION Science Professor
  • 1993/04/01 - 2006/03/31 KYOTO UNIVERSITY OF EDUCATION Science Associate Professor (as old post name)
  • Kyoto University of Education Science Professor
Association Membership(s) (3):
日本藻類学会 ,  日本硅藻学会 ,  日本生物教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page